kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۲۵۱
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸

بارش شدید باران به روستاهای مازندران خسارت وارد کرد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری مازندران گفت که بارش باران و بروز سیل در روز جمعه به راههای ارتباطی، مناطق مسکونی و اراضی کشاورزی در پنج شهرستان این استان خسارت زد.


علی‌اصغر احمدی به خبرنگار ایرنا افزود: سیل به سوادکوه شمالی، آمل، نور، بابل و نوشهر در این استان خسارت وارد کرد. وی اضافه کرد: وقوع سیل در شهرستان‌های آمل و سوادکوه شمالی باعث جابجایی 30 خانوار از مردم این شهرها برای جلوگیری از آبگرفتگی‌ خانه‌ها و بروز مشکل برای ساکنانشان شد.
به گفته وی همچنین سیل باعث بروز رانش در منطقه چمستان این شهرستان و مسدود شدن راههای سه روستای این منطقه شد.
مدیرکل مدیریت بحران مازندران افزود: گروه‌های راهداری برای بازگشایی راههای مسدود ناشی از رانش زمین به منطقه اعزام شدند.
احمدی اضافه کرد: همچنین بروز سیل، رانش زمین در سوادکوه شمالی را به دنبال داشت که گروه‌های راهداری مستقر محورهای مسدود را بازگشایی کردند.
فرماندار آمل هم دیروز گفت که بارش شدید باران که از پنجشنبه شب آغاز شد باعث آبگرفتگی پنج روستای بخش دشت سر این شهرستان و وارد کردن خسارت به چندین روستای این بخش شده است.
احمد منفرد افزود: جاری شدن سیلاب تاکنون سبب آبگرفتگی روستاهای سرخکلا، بلیران، گلمزار و نوده شده است.
وی اضافه کرد: در بررسی‌های اولیه و گزارش‌های رسیده تاکنون بیش از 50 واحد مسکونی و نیز تعداد زیادی از انبار محصولات زراعی و باغی و مایحتاج این روستاها دچار آبگرفتگی شدید شد.
معاون فرماندار نور نیز گفت که بارش شدید باران و طغیان رودخانه در شهرستان نور به اراضی کشاورزی پنج روستای این شهرستان خسارت زد.
سعید یزدانی افزود: بر اثر بارش باران و طغیان بند آبی عباسا و رودخانه‌های منطقه به روستاهای دو دهستان اوزرود و لاویج و کاردگر کلا، بلوچ و ورازده سفلی خسارت وارد کرد.
وی اضافه کرد: به دلیل تداوم بارش باران، امکان برآورد میزان خسارت‌های وارده ناشی از طغیان رودخانه به اراضی این منطقه وجود ندارد و پس از اتمام بارش‌ها ارزش ریالی این خسارت‌ها برآورد می‌شود.
همچنین بارش 50 سانتی‌متربرف 25 روستای بخش امامزاده عبدالله از توابع آمل را سفیدپوش کرد و تردد به 15 روستای این بخش را ناممکن ساخت. تلاش راهداران برای بازگشایی و تردد آسان به این روستاها ادامه دارد. برف، برق 12 روستای این بخش را قطع کرد.