kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۲۴۹
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری:

اقامت مسافران نوروزی در کشور به 46 میلیون نفر شب رسید

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، آمار اقامت مسافران نوروزی را در کشور 46‌میلیون نفر شب اعلام کرد.




مرتضی رحمانی موحد در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در ساری گفت که آمار اقامت مسافران در تعطیلات نوروزی سال 95 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل پنج درصد رشد داشت.
وی افزود: این آمار اقامت مسافران مربوط به 28 اسفند 94 تا 9 فروردین ماه سال جاری است.
رحمانی موحد، رشد اقامت شبانه مسافران نوروزی را در سال جاری به خاطر خدمات‌رسانی مطلوب ستادهای اجرایی خدمات سفر عنوان کرد.
رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: برای نظارت بر مکان‌های خدمات‌رسانی نوروزی نیز 44 هزار بازرسی از این مکان‌ها انجام شد. رحمانی با اشاره به موقعیت جغرافیایی مازندران، این استان را از استان‌های موثر در مسافر‌پذیری برشمرد و افزود: موقعیت جغرافیایی این استان باعث شده تا اقامت مسافران در این خطه همه ساله روند افزایشی داشته باشد. وی قرارگیری در جاده غرب به شرق، نزدیکی به پایتخت و مواهب طبیعی را مهمترین شاخصه جغرافیایی مازندران برای جذب مسافر و گردشگر دانست.
این مسئول با اشاره به ظرفیت‌های بخش خصوصی برای پذیرایی از مسافران، خواهان حمایت از این بخش برای توسعه مراکز اقامتی و گردشگری شد.
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از انتخاب 6 شهر برتر مدیریت خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی تا پایان فروردین ماه جاری خبر داد.
رحمانی موحد افزود: این کار با همکاری وزارت کشور انجام می‌شود و 6 شهر برتر حوزه خدمات سفر تا 25 فروردین ماه سال 95 انتخاب می‌شوند. رحمانی موحد همچنین گفت: با پایان تعطیلات نوروزی، موج جدید سفر گردشگران خارجی به ایران از 15 فروردین ماه سال جاری شروع می‌شود و خدمات لازم نیز برای پذیرایی از این مسافران در کشور فراهم است.