kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۲۴۷
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸

ترانزیت سوخت از مرز پرویزخان از سر گرفته شد

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: ترانزیت سوخت و ورود تانکرهای سوخت‌رسان عراقی به کشورمان از امروز از مرز رسمی پرویزخان از سر گرفته می‌شود.


به گزارش ایرنا از قصرشیرین، مرادعلی تاتار افزود: ورود تانکرهای سوخت‌رسان به داخل کشور از 12 فروردین ماه امسال تا ساعت 24 «چهاردهم فروردین ماه» برای رفاه حال مسافران و گردشگران نوروزی ممنوع شده بود.
وی اظهار کرد: به طور میانگین روزانه 500 دستگاه تانکر حامل مواد سوختی از اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان وارد ایران می‌شوند و پس از تخلیه در بنادر جنوبی کشورمان به عراق بازمی‌گردند.
سرپرست فرمانداری قصرشیرین اضافه کرد: این تصمیم با توجه به تعطیلات پایانی نوروز 95 در راستای اعمال محدودیت‌های ترافیکی از سوی پلیس راه و براساس بخشنامه اداره ترانزیت و پایانه‌های مرزی کشور اجرا شده بود تا شاهد تسهیل در تردد خودروهای مسافران نوروزی در جاده‌ها باشیم.
تاتار ادامه داد: مبادلات مرزی، تجاری و صادرات کالا در مرزهای خسروی و پرویزخان این شهرستان در تعطیلات نوروز امسال بدون هیچ‌گونه وقفه‌ای انجام شد و امسال نخستین سالی بود که در روز اول فروردین ماه نیز شاهد انجام صادرات از این معبرهای رسمی بوده‌ایم.
مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین بزرگترین مرکز صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق است که بیش از 52 درصد صادرات کالا به این کشور در سال از این مرز انجام می‌شود.
قصر شیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 27هزار نفر جمعیت دارای 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق است و در 2 مرز رسمی پرویزخان و خسروی این شهرستان روزانه بیش از یک هزار دستگاه کامیون و تریلر حامل بار تردد می‌کنند.