kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۵۱۴
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷
با حضور وزیر بهداشت و درمان انجام شد

بهره‌برداری از 1714 تخت مراقبت ویژه در شهرهای کشور


یک‌هزار و 714 تخت مراقبت ویژه ICU (بزرگسالان، کودکان و نوزادان) دیروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی مراسمی که در بیرجند برگزار شد همزمان در کشور به بهره‌برداری رسید.
این تعداد تخت‌ها در 200 بیمارستان، 50 دانشگاه و 137 شهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
از مجموع این تخت‌ها 23 تخت مربوط به شهرهای بیرجند، قاین و نهبندان خراسان جنوبی است.
در این مراسم، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی گفت: تاکنون 41 شهر محروم کشور بدون تخت مراقبت‌های ویژه بود که امروز تعدادی از این تخت‌ها در این مناطق به بهره‌برداری رسید.
وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی گفت: با بهره‌‌برداری همزمان از یک هزار و 714 تخت مراقبت‌های ویژه در سراسر کشور، 41 شهر محروم مجهز به این تخت‌ها شدند.قاضی‌زاده هاشمی افزود: دولت برای راه‌اندازی این تخت‌ها، هفت هزار میلیارد ریال هزینه کرده است.
وی با اشاره به کمبود بیش از دو هزار و 400 تخت مراقبت ویژه در کشور گفت: از این تعداد یک هزار و 714 تخت امروز افتتاح شد و مابقی نیز تا پایان بهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه این تعداد تخت معادل 30درصد (یک‌سوم) تخت‌های مراقبت ویژه در کشور است افزود: پیش از این پنج هزار و 800 تخت ویژه در کشور وجود داشت.
وی افزود: باید سازمان‌‌ها، نظام بیمه تامین منابع مالی برای حوزه سلامت به نحوی عمل کنند تا زمینه آرامش و آسایش هر چه بیشتر بیماران فراهم شود.
وی گفت:  برای هر تخت مراقبت ویژه دو پرستار مورد نیاز است  در صورتی که با کمبود نیروی پرستاری در این حوزه مواجه هستیم.
وی اظهار امیدواری کرد که مشکل نیروی انسانی در این حوزه به زودی رفع شود زیرا کار پرستاران بسیار سخت است.
این گزارش حاکی است 37 تخت ‌آی‌سی‌یو در سیستان و بلوچستان با صرف 47 میلیارد ریال و 70 تخت جدید در استان اصفهان، 42 تخت در زنجان با صرف 20 میلیارد تومان، 50 تخت در مشهد با 225 میلیارد ریال و 32 تخت با صرف 143 میلیارد تومان در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد از جمله تخت‌های مراقبت ویژه بهره‌برداری شده ویژه نوزادان، بزرگسالان، اطفال و عمومی در این مراسم بود.