kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۵۱۲
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷
فرمانده نیروی انتظامی:

سیستان و بلوچستان از امن‌ترین مرزهای کشور است

فرمانده نیروی انتظامی گفت: هم‌اکنون سیستان و بلوچستان به دلیل آمادگی بالای نیروهای نظامی و انتظامی در آن، یکی از امن‌ترین مرزهای کشور است.


به گزارش ایرنا سردار حسین اشتری در کنفرانس خبری در زاهدان اظهار داشت: با اقدامات انجام شده سیستان و بلوچستان جزو استان‌های امن کشور محسوب می‌شود.
وی با اشاره به انسداد مرز در سیستان و بلوچستان ادامه داد: موضوع انسداد مرز به وزارت کشور منعکس شده و در صورت اعطای اعتبار به نیروی انتظامی مرزهای این استان به طور کامل به روی بیگانگان بسته خواهد شد.
وی افزود: هم اینک نقاط حساس و آسیب‌پذیر مرز بسته شده است و امیدواریم به زودی سایر نقاط آن نیاز بسته شود.
فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت معیشتی کارکنان نیروی انتظامی در سراسر کشور به ویژه در مناطق محروم و حساسی مانند سیستان و بلوچستان از اولویت‌های نیروی انتظامی است که در سال 95 برای آن برنامه‌هایی وجود دارد.
سردار اشتری با اشاره به افتتاح مرکز مانیتورینگ در زاهدان خاطرنشان کرد: پایش تصویر از نیازهای مجموعه انتظامی استان محسوب می‌شود و افتتاح مرکز مانیتورینگ در فرماندهی  انتظامی سیستان و بلوچستان امنیت استان را ارتقا می‌دهد.
وی بیان کرد: این مرکز نظارت کاملی بر تهدیدها و جرائم دارد و می‌تواند نقش پیشگیرانه داشته باشد.
وی اظهار داشت: با انجام اقدامات لازم، نرخ جرائم در سیستان و بلوچستان کاهش یافته است.
بر اساس این گزارش، پیشرفته‌ترین مرکز کنترل مانیتورینگ کشور در زاهدان با حضور فرمانده انتظامی کشور افتتاح شد.
در این مرکز مانیتورینگ علاوه بر تمامی شهرهای استان حتی محورهای مواصلاتی نیز در این مرکز کنترل و رصد می‌شوند.
در این مرکز از پیشرفته‌ترین امکانات بهره برده شده و در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای در هر نقطه از استان مسئولان می‌توانند در این مرکز مستقر و از همین مکان در کمترین زمان به بهترین شکل ممکن حادثه را مدیریت کنند.
 در سفر فرمانده نیروی انتظامی به زاهدان 191 طرح انتظامی، امنیتی و پدافندی به بهره‌برداری رسید.