kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۵۰۹
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان خبر دریافت رشوه 50 میلیارد تومانی در گمرک چابهار را تأیید کرد

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان گفت: موضوع دریافت رشوه 50 میلیارد تومانی در گمرک چابهار مربوط به سال 1391 بوده است.



ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان در پی انتشار مصاحبه دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با ایرنا درباره پرونده رشوه گمرک چابهار گفت: تخلفات ارتکابی موضوع پرونده یاد شده قبل از سال 1392 و عمدتا در سال 1391 صورت گرفته و متهم در بهار سال 1392 بازداشت شده است.
طاهره هامون‌نورد در توضیح این پرونده به ایرنا افزود: متهم اصلی این پرونده از ابتدای سال 1388 تا فروردین سال 1392 مدیر وقت گمرک چابهار بوده و پرونده قضایی مطروحه در اواخر دولت دهم تشکیل شده است.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود: یکی از متهمان پرونده گمرک چابهار 50 میلیارد تومان رشوه گرفته است.
محمد مرزیه با بیان اینکه این پرونده مربوط به چند سال پیش است، افزود: رسیدگی به پرونده گمرگ چابهار با 9 جلد در دادگاه انقلاب در مراحل پایانی و بیشترین اتهام موضوع رشوه است به طوری که یکی از متهمان این پرونده حدود 50 میلیارد تومان رشوه دریافت کرده است.
وی بیان کرد: پرونده گمرک چابهار به دادگاه ارجاع شده و هم اینک در شعبه اول دادگاه انقلاب در حال رسیدگی مراحل پایانی است.
وی با بیان اینکه متهم اصلی این پرونده مدیر وقت گمرک چابهار است، گفت: در این پرونده متهمان زیادی مشارکت داشتند که عمدتا اتهام آنان دریافت و پرداخت رشوه و نقش داشتن در قاچاق است به طوری که متهمان یا معاونت در قاچاق کالا و خودشان مستقیما مباشرت داشتند.
وی تصریح کرد: بیشترین جرم در این پرونده رشوه بوده به طوری که یکی از متهمان حدود 50 میلیارد تومان رشوه گرفته است.
وی ادامه داد: این پرونده یکی از پرونده‌های حجیم بود که در 9 جلد تنطیم شده و در حال طی روند رسیدگی است و منتظر حکم دادگاه هستیم.
وی گفت: در ابتدای این پرونده (سالهای 91-92) حدود 30 تا 40 نفر دستگیر شدند که به تناسب بعد از تحقیقات قرارهای مختلفی برای آنان صادر و آزاد شدند و اکنون پرونده آنان به دادگاه ارسال شده است.