kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۴۶۶
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
مربی تیم ملی کشتی آزاد تاکید کرد

وزارت در حد توانش کمک می‌کند اما برای المپیک کافی نیست

مربی تیم ‌ملی کشتی آزاد با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان در حد توان خود به کشتی کمک کرده است، گفت: این کمک‌ها در حد حضور در مسابقاتی همچون المپیک نیست و لازم است که مسئولان عالی رتبه به این موضوع ورود کنند.


رضا لایق درباره نامه اخیر رسول خادم به رئیس جمهور و گلایه وی از بی‌توجهی به رشته‌ها‌ی المپیکی، اظها‌ر کرد: وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک تا این لحظه در حد توان خود به کشتی کمک کرده‌اند، اما امروز بحث ما نه تنها کشتی،‌ بلکه رشته‌ها‌ی دیگری است که قرار است برای ایران در المپیک مدال آوری کنند و چشم امید ملت به این رشته‌ها‌ است. متاسفانه فضای ورزش ایران در فاصله پنج ماه مانده تا به المپیک به هیچ وجه المپیکی نیست. گویی که اصلا قرار نیست از ایران ورزشکاری در این آوردگاه بزرگ شرکت کند.
مربی تیم ‌ملی کشتی آزاد با بیان اینکه توجه جدی به رشته‌ها‌ی المپیکی فراتر از حوزه وزارت ورزش و جوانان است، گفت: توجه به رشته‌ها‌ی المپیکی از جمله کشتی باید توسط رئیس جمهور محترم و هیئت دولت صورت گیرد. انتظار داریم شخص رئیس جمهور به این مقوله ورود کند تا نسبت به سر و سامان دادن اوضاع اقدامات عاجل صورت گیرد. در موضوع کمک وزارت ورزش و جوانان به رشته‌ها‌ی المپیکی حرفی نیست، اما این کمک‌ها در حد المپیک نیست،‌ بلکه در حد مسابقاتی همچون ر‌قا‌بت‌های قهرمانی آسیا است.
وی خاطر‌ نشان کرد: خادم چهره ملی در ورزش ایران محسوب می‌شود و بزرگان ورزش و قهرمانان المپیک از او انتظار دارند تا حرف آنها را به گوش مسئولان برسانند. او نه تنها از جایگاه ریاست فدراسیون کشتی،‌ بلکه از نظر جایگاه یک قهرمان ارزشمند احساس خطر کرد و به همین علت نامه‌ای را به رئیس جمهور نوشت. فکر می‌کنم اگر وزارت ورزش و جوانان می‌توانست این کار را انجام دهد، دیگر خادم نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور نمی‌نوشت.
لایق با تاکید بر اینکه مسئولان وزارت ورزش و جوانان نتوانستند اهمیت موفقیت ورزش ایران در المپیک را برای دولتمردان جا بیندازند، افزود: باید دولتمردان ما به خوبی با این موضوع آشنا شوند که اهمیت موفقیت ورزش ایران در المپیک تا چه حد می‌تواند مهم باشد. قهرمانان ما در این روزهایی که به شدت در حال تمرین هستند، از بی‌توجهی‌ها گلایه دارند و این توقع می‌رود که به این تعداد اندک از قهرمانان و ورزشکاران که شانس مدال آوری در المپیک را دارند توجه شایسته‌ای شود که فکر نمی‌کنم توقع خیلی بزرگی باشد.
مربی تیم ‌ملی کشتی آزاد در ادامه تصریح کرد: امسال سال المپیک است و کشورهای دیگر نظیر روسیه، آذربایجان و ترکیه با حمایت جدی دولتمردان خود در حال آماده‌سازی برای حضور موفق در المپیک هستند، به گونه‌ای که مسئولان عالی رتبه این کشورها به دقت در جریان امور ورزشکاران المپیکی خود هستند و به آنها سرکشی می‌کنند. ما هم توقع داریم این توجه در دولتمردانمان وجود داشته باشد.