kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۳۷۱
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴

جنگ و گریز ارتش و داعش در مرزهای تونس45 کشته برجای گذاشت

تلاش عناصر مسلح داعش برای ورود به خاک تونس از مرز لیبی با مداخله قاطع ارتش تونس، ناکام ماند. این درگیری 45 کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشته است.


به گزارش تسنیم، دیروز ده‌ها تروریست مسلح وابسته به داعش با حمله به مقر گارد ملی و پادگان ارتش در شهر مرزی «بن قردان» تونس، تلاش کردند که وارد خاک تونس شوند، اما با هوشیاری و مقاومت به‌موقع نیروهای ارتش و مرزبانان تونس مواجه شدند و درگیری خونین میان طرفین مدتی ادامه یافت و نهایتا به شکست تروریست‌های مهاجم انجامید.
بر اساس آمارهای رسمی، این درگیری به مرگ 35 تروریست داعش، 10 نیروی امنیتی و هفت غیرنظامی انجامید و شمار زخمی‌ها نیز «ده‌ها تن» اعلام شده است.
در پی این عملیات ناکام تروریست‌ها، دولت تونس مرزهای این کشور را با لیبی بست و در برخی مناطق، مقررات منع آمد و شد ایجاد کرد. دولت همچنین از مجلس خواست فورا تشکیل جلسه دهد و این مسئله را بررسی کند.
ارتش تونس طی ماه‌های گذشته در مقابله با تروریست‌ها، از تجهیزات سنگین و حتی هواپیماهای جنگی استفاده کرده است.
تونس یکی از مراکز جذب عناصر داعش است.
این گروه تروریستی در سال 2015 سه حمله خونین را در تونس ترتیب داده است.
عناصر داعش تنها در حمله به یک موزه و یک هتل در شهر «سوسه» و همچنین در حمله به اتوبوس حامل نیروهای امنیتی در پایتخت، 29 جهانگرد  و 13 نیروی امنیتی را به قتل رسانده‌اند.
با شکست تروریست‌ها در عراق و سوریه، احتمال حضور پررنگ‌تر آنها در لیبی و تونس وجود دارد.
با توجه به نزدیک بودن این دو کشور به اروپا، کشورهای اروپایی هم تهدید داعش را بیشتر از قبل احساس می‌کنند؛ دیروز «مارک کرولی» یک مقام ارشد پلیس انگلیس اعلام کرد، احتمال حملات بزرگ و اعجاب‌انگیز داعش در انگلیس افزایش یافته است. وی گفت که شمار جذب زنان و نوجوانان انگلیسی توسط داعش بیشتر شده است.
کشورهای دیگر اروپایی نیز کم و بیش در مورد حملات احتمالی داعش، در هراس هستند.