kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۴۷۱
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳
عضو اتاق بازرگانی تهران:

ادعای بانک مرکزی درباره رفع مشکل سوئیفت انتخاباتی بود

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: ادعای بانک مرکزی درباره رفع مشکل سوئیفت انتخاباتی بود.


اسدالله عسگراولادی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه با وجود سفرهای متعدد هیئت‌های تجاری به کشور هنوز هیچ سرمایه‌گذاری واقعی در کشور انجام نشده گفت: در حال حاضر هنوز مبادلات بانکی ایران با کشورهای اروپایی برقرار نشده است.
وی با اشاره به سفر دیروز هیئت سوییسی به کشور با ریاست رئیس‌جمهور این کشور، اظهار داشت: فعلا صحبت‌های فعالان تجاری با هیئت سوئیسی در حد مذاکره است و هنوز به قراردادی ختم نشده است.
وی با بیان اینکه با وجود سفرهای متعدد هیئت‌های تجاری به کشور هنوز هیچ سرمایه‌گذاری واقعی در کشور انجام نشده است، افزود: مهم‌ترین مشکل امروز ما مبادلات بانکی است که هنوز رفع نشده است.
این عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: در حال حاضر هنوز مبادلات بانکی ایران با کشورهای اروپایی برقرار نشده است.
عسگراولادی در پاسخ به پرسش‌ «چرا بانک مرکزی هفته گذشته خبر برقراری ارتباط بانکی را اعلام کرده بود؟» گفت: بانک مرکزی انتخاباتی صحبت کرده است.
وی اضافه کرد: متأسفانه بانک‌های اروپایی هنوز امکان انتقال پول به ایران را ایجاد نکرده‌اند و هر روز وعده‌هایی مبنی بر حل این مشکل طی روزهای آینده می‌دهند.
ادعای اتصال همه بانکهای کشور به سوئیفت و ال‌سی صحت ندارد
همچنین فاطمه مقیمی، نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با نسیم آنلاین در خصوص ادعای رئیس کل بانک مرکزی در مورد اتصال بانکها به سوئیفت گفت: اتصال بانکهای کشور به سوئیفت و یا امکان بازگشایی ال‌سی برای همه آنها همچنان فراهم نیست و بانک مرکزی اعلام کرده که در حال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای این کار است.
وی افزود: همچنان هیچ یک از بانک‌های اروپایی برای اتصال به سوئیفت و یا بازگشایی ال‌سی با بانکهای ما همکاری نمی‌کنند و منتظرند تا آمریکا برای همکاری مجدد با ایران تضمین‌های لازم را به آنها بدهد.
این عضو اتاق بازرگانی تصریح کرد: در شرایط موجود نمی‌توان گفت که بانکهای کشور بعداز برجام مشکل اتصال به سوئیفت و بازگشایی ال‌سی ندارند و برای اعلام نظر قطعی در این خصوص باید منتظر نتایج رایزنی‌ها باشیم.
گفتنی است ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی هفته گذشته مدعی شد امکان اتصال به سوئیفت برای همه بانکهای کشور مهیاست و آنها به راحتی می‌توانند به گشایش ال‌سی بپردازند.