kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۴۶۳
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲

صهیونیست‌ها با ورود به سفارت فلسطین در بلغارستان، مبارز فلسطینی را کشتند!

«عمر نایف»، از اعضای جبهه مردمی برای آزادی فلسطین از سوی مأموران رژیم صهیونیستی در داخل سفارت فلسطین در بلغارستان ترور شد!


به گزارش خبرگزاری قدس، صهیونیست‌ها از محل اختفای این مبارز فلسطینی در بلغارستان اطلاع پیدا کردند و او را که به سفارت فلسطین در بلغارستان پناه برده بود زیرنظر قرار دادند تا اینکه با ورود به سفارت نایف را ترور کردند. به نوشته روزنامه معاریو، ترور نایف بلافاصله پس از دیدار نتانیاهو با رئیس‌جمهور بلغارستان انجام شده است!ورود عوامل موساد به ساختمان سفارت فلسطین در بلغارستان درحالی صورت می‌گیرد که رسانه‌های تبلیغاتی غرب به نسبت حمله چند جوان به سفارت عربستان در تهران مواضع تندی اتخاذ کرده و این مسئله را در بوق و کرنا کردند و هجمه شدیدی علیه ایران آغاز کردند. درحالی که این مسئله از سوی ایران محکوم شد و عناصر حمله کننده نیز دستگیر و بازداشت شدند. ورود به داخل سفارت و قتل یک جوان پناهنده شده، از آن جنایاتی است که فقط از دست رژیم صهیونیستی برمی‌آید. صهیونیست‌ها می‌گویند این فرد، 28 سال پیش در یک عملیات ضدصهیونیستی دست داشته است!
واکنش‌ها
این جنایت بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت. البته از سوی رسانه‌های غربی تقریباً سانسور شده یا با تغییراتی که در نهایت به نفع صهیونیست‌ها تمام شود، منتشر شده است. گروه‌های فلسطینی این جنایت را حاصل همکاری تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی دانستند.در همین رابطه «اسماعیل هنیه» نایب رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: «باید بازوی امنیتی رژیم صهیونیستی (تشکیلات خودگردان) قطع شود. نباید اجازه دهیم که با جان ملت و مبارزان فلسطینی بازی کند.»وی از کوتاهی سفرا، کارمندان و کادر امنیتی سفارت تشکیلات خودگردان فلسطین در تأمین امنیت نایف که تحت تعقیب دشمن صهیونیستی بود به شدت انتقاد کرد.«احمد سعدات» دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز در این‌باره گفت: «جنایت اسرائیل و ترور نایف در سفارت فلسطین در بلغارستان که در آن تشکیلات خودگردان و سرویس اطلاعاتی آن به طور مستقیم و واضح نقش دارند ما را به یاد سلسله اقدامات تشکیلات درگذشته از جمله یورش به زندان اریحا و ربودن برخی مبارزان فلسطینی می‌اندازد.»وی همچنین نسبت به نتایج و پیامدهای این ترور برای تشکیلات خودگردان هشدار داد و خواستار پاسخگویی مقامات فلسطینی به این ابهامات شد.
شهادت یک جوان فلسطینی
نظامیان صهیونیستی اما یک جوان فلسطینی دیگر را نزدیک شهرک «بیت‌ ایل» در کرانه باختری به ضرب گلوله به شهادت رساندند.
رژیم صهیونیستی مدعی شد که این جوان فلسطینی قصد داشت نظامیان را در یک مرکز ایست و بازرسی در نزدیکی رام‌الله با سلاح سرد هدف قرار دهد.
همچنین درپی درگیری بین‌ نظامیان صهیونیست و شهروندان فلسطینی در شرق «البریج» در نوار غزه، هشت شهروند فلسطینی به ضرب گلوله زخمی و 10 نفر دیگر هم به دلیل استنشاق گازهای سمی دچار خفگی شدند.
از آغاز انتفاضه جدید که تاکنون 150 روز از آن می‌گذرد، 187 فلسطینی شهید و بیش از 23 هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.
سایر رویدادها
* وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بار دیگر به ناتوانی این رژیم در مهار انتفاضه قدس اعتراف کرد.
* یک شرکت بزرگ انگلیسی از ترس ضرر کردن به دلیل همکاری با یک شرکت اسرائیلی، اعلام کرد که به همکاری خود با این شرکت پایان می‌دهد.
* خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد، پیروزی «محمد القیق» پیروزی تمام ملت فلسطین است. القیق پس از 94 روز اعتصاب غذا و به دنبال عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی به اعتصاب خود پایان داد.