kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۴۵۹
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
کارشناس آمریکایی در گفت‌وگو با کیهان:

حاکمیت قانون و دموکراسی با اهداف آمریکا در تضاد است

تحلیلگر آمریکایی در گفت‌وگو با کیهان تاکید کرد حاکمیت قانون و دموکراسی در کشورها با اهداف و منافع دولت آمریکا در تضاد است.


«استفان لندمن» تحلیلگر مسائل سیاسی ساکن شهر شیکاگو در پاسخ به این سؤال کیهان که «چرا آمریکا علیرغم جنایات بی‌سابقه عربستان و اسرائیل در منطقه همچنان از آنها حمایت می‌کند؟» گفت: «دموکراسی و حکومت براساس قانون در کشورها، با هدف آمریکا به منظور سیطره کامل  بر جهان در تضاد کامل قرار دارد.»
وی افزود: «آمریکا می‌خواهد تا همه حکومت‌های مستقل جهان را با حکومت‌های وابسته به خود عوض کند. علت آتش افروزی آمریکایی‌ها در جنگ داخلی سوریه و همچنین حمایت آنها از اسرائیل نیز به همین دلیل است.آمریکا با رژیم‌های متجاوز خاورمیانه همچون اسرائیل ،ترکیه و عربستان اعلام همبستگی می‌کند تا بتواند تفکرات سلطه جویانه خود در منطقه را گسترش دهد. همه این رژیم‌ها و آمریکا در جنایات یکدیگر سهیم هستند.
«لندمن» در واکنش به رجزخوانی‌های آل سعود و ترکیه مبنی بر احتمال لشکرکشی به سوریه نیز گفت: «جنگ سوریه نقشه اوباما است که توسط سیاست مداران آمریکایی اجرایی شده است.استفاده از داعش و گروه‌های تکفیری دیگر روشی است برای پیش برد سیاست جنگ افروزی داخلی در سوریه.»
وی ادامه داد: امروز، داعش متحد نزدیک اسرائیل، عربستان، ترکیه و دیگر قدرت‌های غربی محسوب می‌شود. تهدیدات عربستان و ترکیه مبنی برحمله یکجانبه و یا چند جانبه به سوریه نیز تنها یک بلوف سیاسی بزرگی است که البته با تایید و اجازه آمریکا احتمال رخ دادن آن وجود دارد. من توقع چنین اتفاقی را ندارم، هر چند که می‌دانم با قدرت گرفتن نئومحافظه کاران در واشنگتن هیچ چیزی غیرممکن نخواهد بود، حتی آنهایی که خیلی بعید به نظر می‌رسد.
این کارشناس مسائل سیاسی درباره موضع مردم آمریکا نسبت به رژیم صهیونیستی و بی‌تفاوتی آنها نسبت به  جنایت‌های این رژیم و حمایت‌های دولتشان از اسرائیل نیز گفت: «آمریکایی‌ها سرگرم‌ترین انسان‌های روی زمین هستند. ملت‌های نا آگاه از مسایل بین‌المللی، به راحتی، تحت سانسور اطلاعاتی رسانه‌های خبری خود قرار می‌گیرند. مردم آمریکا نیز بر همین اساس تحت تاثیر تبلیغات رسانه‌های این کشور قرار گرفته‌اند.»
وی افزود: «اکثر آمریکایی‌ها از هویت جعلی و ظالم اسرائیل نسبت به مردم فلسطین بی‌خبرند.آنها نمی‌دانند که اسرائیل در اسم فقط دموکراتیک است و در عمل توسط انسانهایی ظالم و نژاد پرست اداره می‌شود.»
«لندمن» در پاسخ به سؤالی راجع به محاصره غزه و سکوت مجامع بین‌المللی نیز گفت: دیوار حایل غزه که توسط رژیم صهیونیستی ساخته شده هیچ ارتباطی به امنیت اسراییلی‌ها ندارد بلکه اقدامی صرفا سیاسی است. تا وقتی که آمریکا و کشور‌های عرب همسو با سیاست‌های اسرائیل از آن حمایت می‌کنند، این دیوار همچنان باقی خواهد ماند.