kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۴۵۲
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸
آغاز اردوی تیم ملی و برگزاری دور برگشت مسابقات نیمه نهایی لیگ

نگاه اهالی ورزش به والیبال معطوف شد

آغاز دور جدید اردوی تیم ملی و برگزاری دور برگشت مسابقات نیمه نهایی لیگ، موجب گردیده نگاه بسیاری از اهالی ورزش معطوف به ورزش والیبال شود.

سرویس ورزشی-

اردوی تیم ملی والیبال ایران با 18 بازیکن رسما از دیروز در تالار فدراسیون والیبال آغاز شد. هدف از برگزاری این اردو آمادگی هر چه بیشتر تیم ملی برای موفقیت در مسابقات انتخابی المپیک ژاپن در خرداد سال 1395 است. قرار است تا رائول لوزانو و سایر بازیکنان شاخص تیم ملی نیز بعد از تعطیلات نوروز به تمرینات ملحق شوند. لوزانو سیزده‌بدر سال 1395 به تهران سفر می‌کند تا رسما کار خود را در ایران آغاز نماید. اسامی 18 بازیکن دعوت شده به این مرحله از اردو به این شرح است: حمزه زرینی از کاله، مجتبی شبان، علی نودوزپور، مهدی رنجبر، مصطفی حیدری، جواد حسین‌آبادی از سایپا، اسماعیل مسافر، جواد حکمتی، باقری، رسول آقچه لی از بازرگانی جواهری گنبد، رحمان داوودی، مصطفی شریفات از متین صالحین ورامین، محمد طاهر وادی، میکائیل تاجر، موذن، محمد حسن صنوبر از شهرداری تبریز، علیرضا بهبودی از آرمان ورزشی اردکان، علی عابدین از عقاب.
نبردهای حساس در نیمه نهایی لیگ والیبال
همزمان با آغاز اردوی تیم ملی والیبال، مسابقات لیگ برتر نیز حساس‌ترین روزهای خود را پشت سر می‌گذارد. امروز (یکشنبه) و در دور برگشت مرحله نیمه نهایی دو بازی در شهرهای ارومیه و مشهد برگزار می‌شود.
نخستین دیدار این مرحله را تیم‌های شهرداری ارومیه و پیکان در سالن غدیر برگزار می‌کنند. اگر پیکان این بازی را ببرد فینالیست خواهد شد و در صورت برد تیم شهرداری، بازی سوم در تهران تعیین‌کننده یکی از فینالیست‌های لیگ برتر است.
شهرداری که شروع خوبی را در دیدار رفت داشت در ارومیه با حمایت بیش از شش هزار هوادار پر شور خود توان شکست هر تیمی را  خواهد داشت و برای همین کار برای پیکانی‌ها سخت‌تر است. البته این فرضیه هم وجود دارد که بازیکنان تیم شهرداری با استرس مواجه هستند و این می‌تواند به پیکانی‌ها کمک کند. شهرداری که فینال سال گذشته را به پیکان واگذار کرده بود این بار نمی‌خواهد به دست پیکان حتی از حضور در فینال باز بماند.
دو تیم پیکان و شهرداری ارومیه در هفته‌های پایانی دور رفت و برگشت مرحله مقدماتی نیز به مصاف یکدیگر رفتند که پیکان در دور رفت سه بر صفر در تهران حریف خود را شکست داد اما در دور برگشت در ارومیه سه بر یک مغلوب این تیم شد. دیدار رفت مرحله نیمه نهایی نیز سه بر یک به سود پیکان شد، حالا باید منتظر ماند تا نتیجه چهارمین رویارویی این دو تیم در سال ۹۴ مشخص شود.
در دومین دیدار بازی‌های برگشت مرحله نیمه نهایی تیم ثامن الحجج خراسان میزبان بانک سرمایه خواهد بود. دیداری که حساسیت بسیار زیادی دارد و ثامن الحجج محکوم به پیروزی است تا امیدش به صعود زنده بماند.
جبار قوچان نژاد سرمربی ثامنی‌ها که در ست چهارم بازی رفت در تهران از زمین اخراج شد، در گفت وگو با خبرنگاران برای تیم بانک سرمایه در دیدار برگشت خط و نشان کشید و گفت که شاگردانش حتما در سالن مهران مشهد فاتح میدان خواهند بود.
بانک سرمایه که در دور مقدماتی هم ثامن را در مشهد شکست داده بود این بار هم به دنبال تکرار نتیجه دور مقدماتی است تا با کسب دومین برد متوالی به فینال راه یابد و انرژی خود را برای دیدارهای نهایی حفظ کند چرا که در فینال تیمی که سه برد از پنج بازی کسب کند قهرمان خواهد شد و بازیکنان انرژی زیادی صرف خواهند کرد.
مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال به صورت دو برد از سه مسابقه برگزار می‌شود و اگر تیم‌های پیکان و بانک سرمایه در دور برگشت مغلوب حریفان شهرستانی شوند، دیدار سوم این مرحله روز چهارشنبه ۱۲ اسفندماه در تهران برگزار خواهد شد.