kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۴۵۱
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷

اخبار کوتاه از فوتبال


اسدی: شرطی برای حضور در انتخابات ندارم
علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران که به همراه علی کفاشیان راهی زوریخ شد تا در انتخابات فیفا به عنوان نمایندگان فوتبال ایران حضور داشته باشد، پس از اتمام ماراتن انتخاباتی بین جیانی اینفانتینو و شیخ سلمان در پاسخ به این سوال که فدراسیون فوتبال ایران در این انتخابات به چه کسی رای داد؟ گفت:اگر قرار بود آرا مشخص شود چه نیازی بود رای‌ها را به صورت مخفی اخذ کنند؟ برای اعلام یک رای باید آثار آن را نیز ببینیم و بسنجیم که آیا علنی کردن رای ارزش این کار را دارد یا خیر؟ اگر اعلام رای برای فوتبال ایران آثار منفی داشته باشد نتیجه چه خواهد بود؟ وی در ادامه در خصوص حضور یا عدم حضورش در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: بنده همان سیاست قبلی خود را در پیش گرفته ام، هنوز در این زمینه به جمع بندی نرسیده ام و همه چیز طی مدت زمان باقی مانده تا پایان ثبت نام انتخاباتی نامزدهای تصدی سمت ریاست فدراسیون فوتبال مشخص خواهد شد. هر زمان که احساس تکلیف کنم در انتخابات حضور خواهم یافت و این همان مسئله‌ای است که قبلا به آن تاکید کردم. اسدی در پاسخ به این سوال که عنوان شده بود در صورتی در انتخابات ثبت نام خواهید کرد که علی کفاشیان قید نامزد شدن را بزند، آیا این موضوع صحت دارد؟ افزود: من شرط و شروطی برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال ندارم. اگر احساس کنم، در انتخابات شرکت خواهم کرد و اگر فضا را به گونه‌ای ببینم که نمی‌توانم کمکی انجام دهم می‌روم و در جایی خدمت خواهم کرد که مثمر ثمر باشم.

عادل شیحی به استقلال پیوست
هافبک مراکشی آلمانی مد نظر استقلالی‌ها با این تیم قراردادش را امضا کرد. عادل شیحی هافبک مراکشی آلمانی مد نظر استقلال با حضور در دفتر بهرام افشارزاده واقع در وزارت ورزش قراردادش را با استقلالی‌ها امضا کرد. این بازیکن تا پایان فصل با استقلال قرارداد دارد.شیحی متولد 21 فوریه 1988 در دوسلدورف آلمان است ولی اصالتی مراکشی دارد و به همین دلیل یک بار در سال 2008 و در زمانی که 20 ساله بوده با پیراهن تیم ملی مراکش بازی کرده است. آخرین تیم او سال گذشته فولام انگلیس بوده که با این تیم یک بازی به مدت 30 دقیقه برابر کاردیف داشته است. عادل شیحی در تیم زیر 19 سال کلن تیم دوم کلن و تیم اصلی کلن به میدان رفته و در مجموع 141 بازی برای تیم اصلی کلن انجام داده است. شیحی پس از پیوستن به استقلال در خصوص اینکه چند ماهی بدون تیم مانده بود گفت: با تیم‌هایی که مذاکره کرده بودم تا آستانه عقد قرارداد پیش رفتم، اما بنا به دلایلی نتوانستم قراردادی امضا کنم. با تیم‌هایی چون اشتروم‌گراتس اتریش و تیمی آلمانی مذاکراتی کرده بودم، اما توافق صورت نگرفت و در نهایت به استقلال پیوستم.وی در مورد آمادگی خود گفت: بدنم کاملاً آماده است و می‌توانم به استقلال کمک کنم. هافبک تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه مسائل مالی چقدر در پیوستن او به استقلال تأثیرگذار بوده است، عنوان کرد: اصلاً برای پول به ایران نیامده‌ام و حتی مسئولان استقلال می‌دانند که قراردادم در حد نرمال است. امسال می‌خواستم خودم را ثابت کنم و امیدوارم فصل خوبی را در استقلال پشت سربگذارم.

توضیحات رئیس کمیته انضباطی در خصوص حکم مظلومی
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: ما رأی پرونده مربوط به سرمربی استقلال را پیش از تماس سرپرست این باشگاه صادر کرده بودیم. اسماعیل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی در مورد اینکه چرا رای پرونده پرویز مظلومی صادر نمی‌شود، گفت: ما این رای را صادر کرده‌ایم اما با توجه به اینکه دبیرکل حضور نداشته است آن رای ابلاغ نشده است. منتظر هستیم تا دبیرکل آن را ابلاغ کند.وی در مورد اینکه آیا پیش از تماس افشارزاده این رای صادر شده، گفت: بله ما پیش از تماس سرپرست باشگاه استقلال رای را صادر کردیم. البته با توجه به احترامی که برای افشارزاده قائل هستیم صحبت‌ها و توضیحات او را گوش کردیم. حسن‌زاده در مورد اینکه آیا این صحبت‌ها تاثیری هم در رای گذاشته یا خیر، گفت: شما فکر می‌کنید تاثیر گذاشته است؟! ما رای را پیش از آن صادر کرده بودیم و منتظریم تا دبیرکل آن را ابلاغ کند.

واکنش جالب گل‌محمدی به استعفای کی‌روش
سرمربی ذوب آهن می‌گوید اگر او هم جای کارلوس کی‌روش بود، استعفا می‌داد و می‌رفت.ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا شروع خوبی داشت ولی یحیی گل‌محمدی سرمربی این تیم سعی می‌کند رویایی فکر نکند. او در پاسخ به این سوال که آیا ذوب آهن می‌خواهد برای قهرمانی در آسیا بجنگد، پاسخ می‌دهد: با توجه به تیم جوانی که در اختیار ماست، به نظرم صعود از گروه می‌تواند برای ما ایده‌آل باشد. او درباره شانس این تیم برای قهرمانی در لیگ برتر هم توضیح می‌دهد: هنوز زود است در این باره حرف بزنیم. 9 هفته از بازی‌های لیگ باقی مانده است. تا آن زمان هزار و یک اتفاق می‌افتد. به نظر من قهرمان لیگ امسال در هفته آخر مشخص می‌شود.گل‌محمدی همچنین در پاسخ به این سوال که نظرش درباره استعفای کی‌روش چیست، می‌گوید: وقتی مربی بزرگی می‌آوریم ولی امکانات لازم را برایش فراهم نمی‌کنیم، این امر مشکلاتی را به وجود می‌آورد. من هم اگر جای کی‌روش بودم با این وضع استعفا می‌دادم و می‌رفتم.