kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۴۴۹
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
هیچ کس اجازه کم کاری ندارد

بنا: آبرویم را گذاشته‌ام تا در المپیک نتیجه بگیریم

سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی تاکید کرد: نمی‌گذارم عبدولی به خاطر اینکه حضورش در المپیک قطعی شده دچار بی‌انگیزگی شود و از زیر فشار تمرینات شانه خالی کند چرا که همه کشتی گیران می‌دانند با من طرف هستند.


محمد بنا درباره تصمیم شورای فنی کشتی فرنگی مبنی بر انتخاب سعید عبدولی به عنوان ملی‌پوش وزن 75 کیلوگرم ایران در مسابقات المپیک ریو بدون برگزاری ر‌قا‌بت‌ انتخابی، اظها‌ر کرد: سعید عبدولی در مسابقات مختلف طی چند ماه گذشته موفق شد تمامی حریفان خود از جمله پیام بویری که مهم‌تر‌ین رقیبش بود را قاطعانه شکست دهد. به همین دلیل و با توجه به اینکه بویری از ناحیه زانو دچار آسیب‌دیدگی‌ شده است دیگر نیازی نبود که عبدولی بخواهد مجددا وزن کم کند و در ر‌قا‌بت‌های انتخابی به مصاف رقبای خود برود. عبدولی در مسابقات جام تختی و همچنین جام باشگاه‌های جهان موفق شد از سد تمامی حریفان خود و پیام بویری مقتدرانه عبور کند. او به خوبی خود را نشان داده و با تصمیم شورای فنی صلاح بر این بود که دیگر مسابقه انتخابی برای او نگذاریم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا از این موضوع نگران نیست که این تصمیم موجب بی‌انگیزگی عبدولی با توجه به زمان شش ماهه تا ر‌قا‌بت‌های المپیک ‌شود، گفت: اردوی تیم ملی کشتی فرنگی آغاز شده، من به حضرتی گفتم عبدولی را بیاورد تا با او دوی سنگین کار کند. این طور نیست که کشتی‌گیری دست خودش باشد تا هر کاری که دلش خواست انجام دهد و احیانا از زیر فشار تمرینات شانه خالی کند. خود کشتی‌گیر‌ان از جمله سعید عبدولی می‌دانند آنها با من طرف هستند و من آبرویم را گذاشته‌ام تا کشتی فرنگی در المپیک نتیجه‌ بگیرد. به هیچ وجه کم کاری را قبول نمی‌کنم و از این بابت نیز نگرانی ندارم. من زمانی جور دیگر تصمیم می‌گرفتم و الان به نحوه دیگری تصمیم گیری می‌کنم. آن زمان همه می‌گفتند چرا کار را به دقیقه 90 می‌کشانی و برای کشتی‌گیر‌ان ر‌قا‌بت‌های انتخابی برگزار می‌کنی. آنها را راحت بگذار تا بتوانند با خیالی راحت تمرین کنند و تکلیف خود را بدانند.
وی ا‌دا‌مه‌ داد: الان هم که درباره عبدولی این کار را انجام دادم تا بتواند با خیال راحت برای حضور در المپیک تمرکز کند، می‌گویند این کار ممکن است باعث بی‌انگیزگی او شود. اگر قرار باشد من با حرف دیگران کار کنم نمی‌توانم امور را به خوبی پیش ببرم.
بنا در ادامه درباره مصدومیت امید نوروزی در آستانه حضور در مسابقات گزینشی المپیک در قزاقستان، گفت: اگر مصدومیت نوروزی جدی بود مطمئن باشید رو دربایستی با او یا شخص دیگری نداشتم و خیلی راحت به او می‌گفتم که به خانه برو و بعد از اینکه آسیب‌دیدگی‌ات خوب شد به اردو باز گرد.
سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی در پایان، خاطر‌ نشان کرد: مسابقات بسیار مهم کسب سهمیه المپیک را پیش‌رو داریم و تمام فکر و تمرکزم بر روی این است که هر سه سهمیه المپیک را بگیریم. نوروزی مشکل خاصی ندارد و با قدرت در این ر‌قا‌بت‌ها حاضر می‌شود. همچنین باباجان‌زاده و سوریان نیز به خوبی تمرین می‌کنند و مشکل خاصی ندارند.