kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۴۴۷
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵

خواندنی از ورزش


*روح‌الله محمدی مربی تیم ملی دوی صحرانوردی ایران از عدم اعزام خود به مسابقه‌های قهرمانی آسیا گلایه کرد و گفت: ابوترابی و کیهانی مستقیما زیر نظر من کار کردند و شاگردم هستند اما من این حق را ندارم که در مسابقه‌های قهرمانی آسیا همراه آنها باشم. اما دو تن از مربیان اعزامی هیچ دونده‌ای در مسابقه‌ها ندارند ولی به مسابقه‌ها اعزام می‌شوند. فکر می‌کنم این حق من است که به عنوان مربی به بحرین بروم چرا که مدت‌هاست کنار دوندگانم هستم و حضورم کنار آنها تاثیرگذار است. مسابقه‌های دوی صحرانوردی آسیا از ۱۰ اسفند به میزبانی بحرین آغاز می‌شود و تیم ملی ایران با ۸ دونده راهی این رقابت‌ها شد.
*اتحادیه جهانی کشتی (UWW) اعلام کرد که از این پس اصراری برای استفاده از دوبنده‌های قرمز و آبی در مسابقات کشتی ندارد و کشتی‌گیران به جای استفاده از دوبنده‌های قرمز و آبی می‌توانند از رنگ‌های مخصوص به پرچم کشور خود استفاده کنند. این دوبنده‌ها در دو نوع تیره و روشن باید تهیه شوند. به نظر می‌رسد سیستم فعلی(دوبنده های آبی و قرمز) باعث می‌شود که تشخیص ملیت‌های مختلف از هم سخت باشد.نناد لالوویچ نیز اعلام کرده است که با این تغییرات موافق است. قانون جدید برای اولین بار در مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا در تاریخ 22 تا 24 آوریل اجرایی می‌شود.پس از آن دوبنده‌های جدید در مسابقات گزینشی المپیک در ترکیه در تاریخ ششم تا هشتم می نیز استفاده خواهد شد.
* حسین عسکری رکابزن ملی‌پوش ایران گفت: اینکه فدراسیون فقط سه مسابقه را ملاک انتخاب رکابزنان المپیکی قرار دهد زیاد جالب نیست. از طرفی تور آذربایجان هم نمی‌تواند ملاک باشد زیرا شرایط تور با مسابقه تک مرحله‌ای فرق دارد.
* بیست و چهارمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی دانش آموزان جهان سال 2016 در بلگراد صربستان برگزار می‌شود که قرعه کشی این مسابقات انجام شد و تیم ایران در گروه D با تیم‌های آلمان، دانمارک و ارمنستان همگروه شد.این رقابت‌ها از 5 تا 13 تیرماه برگزار می‌شود.تیم والیبال دانش‌آموزی ارومیه نماینده ایران در این رقابتها خواهد بود.