kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۴۴۴
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵

آیت‌الله واعظ طبسی در بیمارستان امام ‌رضا(ع) مشهد بستری شد

آیت‌الله عباس واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در استان‌های خراسان و تولیت آستان قدس رضوی عصر جمعه به دلیل مشکلات تنفسی در بیمارستان امام‌رضا(ع) مشهد بستری شد.


دکتر سعید هاشم‌زاده رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی در این‌باره گفت: آیت‌الله طبسی روز جمعه در منزل دچار مشکلات تنفسی شده و به بیمارستان امام‌رضا(ع) منتقل و اقدامات اولیه توسط پزشکان و کادر درمانی این بیمارستان انجام شد.
وی اظهار کرد: وی ازنظر قلبی مشکلی ندارند و پاسخ‌هایی که مدنظر کادر پزشکی بوده از آزمایشات مربوطه دریافت شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم دیروز گفت: وضعیت و حال آیت‌الله عباس واعظ طبسی که از جمعه شب گذشته در بیمارستان امام‌رضا(ع) مشهد بستری است، تاکنون تغییری نکرده است.
سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی روز شنبه برای دومین بار پس از عیادت آیت‌الله طبسی در جمع خبرنگاران افزود: شرایط هوشیاری تولیت آستان قدس رضوی به دلیل خونریزی عروق مغزی پایین است اما وضعیت سایر سیستم‌های بدن ایشان مشکلی ندارد.
وی اظهار کرد: هم‌اکنون وضعیت قلبی و عروقی، تنفسی و گوارشی آیت‌الله طبسی خوب و مساعد است.
وزیر بهداشت گفت: تمام تمهیدات پزشکی برای معالجه و پیگیری روند درمان آیت‌الله طبسی در بخش آی.سی.یو اورژانس عدالتیان بیمارستان امام‌رضا(ع) مشهد فراهم است.
وی افزود: تیم پزشکی هر آنچه در توان دارد برای بهبود ایشان به کار گرفته است.
وی گفت: آیت‌الله واعظ طبسی از دو سال پیش به خاطر یک بیماری صعب‌العلاج تحت معالجه و درمان بودند که عصر جمعه دچار خونریزی مغزی و به دنبال آن وقفه تنفسی شد. وی گفت: شرایط و وضعیت جسمانی ایشان خوب نیست و در کما هستند اما تیم پزشکی تمام تلاش خود را به کار گرفته است.
رئیس بخش آی‌سی‌یو اورژانس عدالتیان بیمارستان امام‌رضا(ع) مشهد هم گفت: آیت‌‌الله طبسی دچار مرگ مغزی نشده بلکه در کما به سر می‌برد و در مرگ مغزی بیمار تنفس ندارد اما وی اکنون تنفس دارد و علائم حیاتی‌اش برقرار است. اما سطح هوشیاری‌اش پایین و شرایطش وخیم و بسیار حساس است.