kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۴۴۳
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵
قائم مقام وزیر بهداشت خبر داد

خرید 180 دستگاه آمبولانس برای اورژانس جاده‌ای کشور

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای تامین نیاز اورژانس جاده‌ای کشور 180 دستگاه آمبولانس از آلمان خریداری شده است.


به گزارش ایرنا، ایرج حریرچی در حاشیه بازدید از اورژانس بیمارستان شهید بهشتی کاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این آمبولانس‌ها هفته آینده از گمرک بندرعباس وارد کشور می‌شود.
وی هزینه خرید آمبولانس‌ها را 540 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: آمبولانس‌ها در ایام نوروز در استان‌های کشور توزیع خواهد شد.
وی گفت: برای خدمات‌رسانی بیشتر به مسافران در ایام نوروز یک هزار و 300 تخت ویژه اعم از آی.سی‌.یو کودکان، بزرگسالان و اطفال و داخلی در هفته سوم اسفندماه با حضور وزیر بهداشت و روسای دانشگاه‌ها مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
حریرچی با اشاره به اقدام‌های انجام گرفته توسط وزارت بهداشت در زمینه تامین سلامت مسافران به ویژه در استان‌های زیارتی و سیاحتی گفت: کادر پزشکی به ویژه در بخش دولتی و بیمارستان‌های خصوصی و مطب‌ها نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: همچنین حضور پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران در بخش‌های دولتی بیشتر خواهد شد و با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان پزشکی شمار مطب‌های خصوصی و داروخانه‌ها افزایش یافته است.
حریرچی تاکید کرد: با توجه به اینکه بیماری‌های مسافرتی در ایام نوروز افزایش می‌یابد، شمار مراکز بهداشتی، درمانی در روستاها و شهرها به منظور خدمت‌رسانی به مردم و مسافران افزایش می‌یابد. قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 205 هزار نیروی پزشکی، پرستار و امدادگر در ایام نوروز به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند.