kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۴۳۶
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵

جابری انصاری: اس- 300 در حال انتقال به ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: موضوع اس- 300 مسیر اجرای خود را طی کرده و نهایی شده و در حال انتقال به ایران هست.


«صادق حسین جابری انصاری» سخنگوی وزارت امور خارجه در کنفرانس خبری گفت: روابط ایران و روسیه روابط گسترده‌ای بوده و در زمینه سیاسی در عالی‌ترین سطح قرار دارد، تلاش‌هایی برای گسترش روابط اقتصادی صورت گرفته و در پسابرجام زمینه این مهم محقق شده است به همین منظور سفر وزیر دفاع  در چارچوب گسترش همکاری‌هاست همچنین موضوع اس- 300 مسیر اجرای خود را طی کرده و نهایی شده و در حال انتقال به ایران هست.
جابری انصاری در رابطه با جلسات هیئت نظارت بر برجام گفت: هیئت ملی نظارت بر برجام جلسات مرتب خود را خواهد داشت و تمامی تصمیمات اتخاذ خواهد شد. نشست هیئت برگزار شده و سازو کار اطلاع‌رسانی توسط خود هیئت و شورای امنیت ملی اتخاذ خواهد شد.
سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به روند آزادی زندانیان آمریکا افزود: گفت‌وگوهای مربوط به مبادله به لحاظ اجرایی توسط نهاد مشخص شده انجام و توسط شورای امنیت ملی نظارت می‌شد.
وی ادامه داد: مسئله سوئیفت و همه تعهدات برخی جنبه‌هایش سیاسی است و برخی اجرایی، موضوع سوئیفت حل شده و برخی از اجرائیات آن زمان بر است و امیدواریم برخی از مشکلات فنی حل شود و شاهد بازگشت به قبل از تحریم باشیم.
سخنگوی وزارت خارجه پیرامون صدور ویزا 30 روزه اظهار داشت: ایران بر اساس منافع خود و تسهیل مسائل توریسم تصمیمی اتخاذ کرده به همه اتباع جهان به جز 9 کشور روادید صادر کند و امیدواریم مورد استقبال قرار گیرد.
جابری انصاری افزود: برخی از کشورها از این صدور فوری استثنا هستند و روال‌های مخصوص خود را دارند از جمله آمریکا و انگلیس و در اطلاعیه کاملی اعلام خواهد شد.
 وی تصریح کرد: روابط ما با کشورها و  حوزه خلیج فارس مبتنی بر دوستی است، گسترش روابط و همکاری با همسایگان در دستور کار  بوده و هست و این سیاست ادامه پیدا خواهد کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، سخنگوی وزارت خارجه در پایان با اشاره به توقیف یک کشتی ایرانی در عربستان خاطرنشان کرد: ما سیاستمان کاهش تنش است اما موفقیت این سیاست یک طرفه نمی‌تواند باشد در رابطه با بازار نفت جهان باید اشاره شود سهم عادی ایران به دلیل تحریم بین کشورهای دیگر توزیع شد. اما در پسابرجام به دنبال عادی کردن و زمینه بازگشت به شرایط قبل هستیم.