kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۴۳۲
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
سردار جلالی در همایش پدافند غیرعامل:

راهبردهای جدیدی را برای مقابله با تهدیدات در پیش گرفته‌ایم

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به مواجهه کشور با چهره جدیدی از تهدیدات گفت: باید تهدیدات را به شکل تخصصی برآورد کرده و با راهبرد‌های جدید به مقابله با آنها برویم.


به گزارش دفاع پرس، سردار سرتیپ غلامرضا جلالی، صبح دیروز در همایش پدافند غیرعامل که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار داشت: امروز با چهره جدیدی از تهدیدات مواجه هستیم، لذا باید تهدیدات را به شکل تخصصی برآورد کنیم و با راهبرد‌های جدید به مقابله با آنها برویم.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، مصون‌سازی حوزه‌های مختلفی که امکان تهدید از سوی آنها وجود دارد را از وظایف دستگاه‌ها و نهادهای لشکری و کشوری برشمرد و افزود: تهدیدات امروزی صرفا دیگر نظامی نیست و می‌تواند بسیاری از حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، زیستی، بیولوژیک، اقتصادی و تهدید در حوزه مردم‌محور را در برگیرد که بر ما لازم است تا مولفه‌های این تهدیدات را با ظرافت، دقت و بطور تخصصی بررسی و شناسایی کنیم.
سردار جلالی با بیان اینکه ضرورت پیشرفت انقلاب و نظام، وجود درک صحیح و شناخت جامع مولفه‌های تهدیدزا در عرصه امنیت ملی است، بیان کرد: قطعا ترکیب عالمانه دو عنصر مطالعه علمی با رویکرد دفاعی و مقاومتی می‌تواند گرایش تخصصی پدافند غیرعامل را در حوزه‌های مختلف برای ما روشن سازد و سیاست‌های دفاعی ما را شفاف و مؤثرتر کند.
همچنین رئیس سازمان پدافند غیرعامل در حاشیه این همایش از هماهنگی این سازمان با سازمان مدیریت بحران برای بکارگیری نیروهای مسلح در عرصه مقابله با حوادث خبر داد و گفت: تا به امروز در زمینه مقابله با این حوادث به‌طور جدی به ایفای نقش پرداخته‌ایم.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل  تصریح کرد: در برنامه‌های اجرایی به‌صورت کاملا هماهنگ، تقسیم کار شده و در این زمینه رابطه موثری را با سازمان مدیریت و بحران داشتیم و امیدوارم بتوانیم با یک هم‌افزایی به حداکثر بازدارندگی و امنیت برای کشور دست یافته و اعتماد مردم را جلب کنیم.