kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۴۲۹
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴

تشییع پیکر‌های پاک 3 شهید مدافع حرم در اندیمشک، شوشتر و بجنورد

پیکرهای پاک 3 شهید مدافع حرم در شهرهای اندیمشک،‌ شوشتر و بجنورد بر روی دستان مردم این شهرها تشییع و به خاک سپرده شدند.


به گزارش خبرنگار کیهان از اندیمشک، شهروندان اندیمشکی صبح دیروز پیکر شهید علی‌محمد قربانی را از میدان امام خمینی(ره) شهر خود تا گلزار شهدای بهشت زهرای اندیمشک تشییع کردند و در همانجا به خاک سپردند. شهید قربانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس بود که در بیش از 11 عملیات شرکت داشت.
به گزارش خبرگزاری‌ها مردم شوشتر دیروز پیکر شهید مجید محمدی را از میدان 17 شهریور این شهر تا گلزار شهدای شوشتر تشییع کردند و در کنار سایر همرزمان شهیدش به خاک سپردند. این شهید مدافع حرم جانباز جنگ تحمیلی بود که سابقه 50 ماه حضور در جبهه را داشت. شهروندان بجنوردی نیز پیکر شهید محمدتقی اربابی را از مسجد انقلاب تا میدان انقلاب شهر خود تشییع کردند. سپس پیکر این شهید مدافع حرم برای خاکسپاری به شهرستان گرمه واقع در جنوب استان خراسان شمالی منتقل شد.
همچنین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: غلامرضا کرد از جانبازان سرافراز هشت سال دفاع مقدس بود که شنبه‌شب پس از سال‌ها تحمل رنج و درد ناشی از مجروحیت به دیدار همرزمان شهیدش شتافت.
داود مدیر فلاح افزود: این شهید بزرگوار در سال 65 به دنبال بمباران شیمیایی منطقه شلمچه توسط ارتش رژیم بعث عراق به درجه رفیع جانبازی نائل آمده بود.
شناسایی هویت شهید
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با اشاره به شناسایی هویت شهید «رضا رضایی» که جزء شهدای گمنام بود،‌ گفت:‌ این شهید والامقام در عملیات خیبر مفقود‌الاثر و در عاشورای حسینی سال 93  در پارک انقلاب شاهین‌شهر به خاک سپرده شد.
مجتبی شیروانیان افزود: با انجام آزمایش«دی.ان‌ای»‌ هویت این شهید شناسایی شد. به گفته وی شهید رضا رضایی از اهالی «تیران و کرون» یکی از شهرهای استان اصفهان است.