kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۳۹۸
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷

ایهود اولمرت به جرم فساد راهی زندان شد

ایهود اولمرت، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی که به اتهام دریافت رشوه و برخی مسائل دیگر به 19 ماه زندان محکوم شده بود، روز گذشته راهی زندان شد.


اولمرت در جریان فساد در پرونده بزرگ «هولیلند» در قدس اشغالی طی سال‌های 1993 تا 2003 که شهردار قدس بود به 18 ماه زندان محکوم شد و هفته گذشته که به دادگاه احضار شده بود به دلیل مختل کردن فعالیت دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی یک ماه دیگر به مدت حبس او اضافه شد.
اولمرت قصد داشت سردفتر سابق خود را قانع کند که علیه او شهادت ندهد. اولمرت به زندان «معسیاهو» در «رمله» واقع در فلسطین اشغالی منتقل شد تا مدت حبس خود را در کنار «موشه کاتساو» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی سپری کند. کاتساو به اتهام تجاوز جنسی به 7 سال زندان محکوم شده است.
برخی دیگر از مقامات رژیم صهیونیستی از جمله وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی، وزیر بهداشت و رهبر حزب شاس به اتهام جرایم جنسی و فساد به حبس محکوم و در این زندان به سر برده‌اند.
افزایش آمار شهدای فلسطینی
در درگیری‌های دو روز گذشته میان نظامیان صهیونیست و فلسطینیان معترض در بیت‌المقدس، جنین و بیت لحم پنج فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند. اکنون تعداد شهدای انتفاضه قدس به 185 نفر و مجروحان نیز به 23 هزار تن رسیده است.
دو جوان فلسطینی 15 ساله در جنین، یک جوان 17 ساله در بیت لحم و دو جوان دیگر در قدس اشغالی به شهادت رسیده‌اند.
اما، در درگیری روز گذشته میان شهروندان فلسطینی با نظامیان رژیم صهیونیستی در جنوب رام‌الله نیز پنج جوان فلسطینی زخمی شدند.
صهیونیست‌ها با گلوله‌های ممنوعه «توتو» فلسطینیان را هدف قرار دادند. «توتو» نوعی گلوله جنگی است که به هنگام اصابت به بدن، مجروحیت‌های بسیار عمیق ایجاد می‌کند که غالباً منجر به مرگ می‌شود.
وضعیت وخیم اسیر فلسطینی
خبر دیگر اینکه دادستانی نظامی رژیم صهیونیستی درخواست اسیر فلسطینی را که اعتصاب غذایش در آستانه ورود به سه ماهگی است برای انتقال به بیمارستانی در کرانه باختری رد کرده است.
«محمد القیق» روزنامه‌نگار فلسطینی که در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خود نزدیک به سه ماه است که اعتصاب غذا کرده. در شرایط جسمانی بسیار وخیمی به سر می‌برد.
جمعه گذشته از اسرائیل درخواست شده بود که محمدالقیق را از بیمارستان «العفوله» به یکی از بیمارستان‌های رام‌الله انتقال دهند تا مداوا شود.
هیئت اسیران و آزادگان فلسطینی اعلام کرده که این مخالفت، تصمیمی سیاسی برای رها کردن محمد القیق است تا در همین حال جان بدهد.
تصادف مرگبار
 برای صهیونیست‌ها
در حادثه تصادف یک اتوبوس حامل شهرک‌نشین‌ها و نظامیان صهیونیست با یک کامیون فلسطینی هفت نفر از سرنشینان اتوبوس کشته و بیش از 25 نفر دیگر زخمی شدند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، این حادثه روز یکشنبه در جاده میان «الرمله» و منطقه شهرک‌نشین واقع در غرب «رام‌الله» رخ داد. حال 8 نفر از مجروحان وخیم گزارش شده است.
هنوز مشخص نیست که این حادثه رانندگی عمدی بوده یا خیر با این حال پلیس رژیم صهیونیستی احتمال می‌دهد که راننده قصد انجام عملیات شهادت‌طلبانه را داشته است به ویژه اینکه در اتوبوس نظامیان صهیونیست حضور داشتند.