kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۳۹۲
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱

حوادث کوتاه از کشور


    قاتل نامرئی قربانی گرفت
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان بویراحمد گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر گاز گرفتگی یک نفر در روستای سرابتاوه مرکز فوریتهای پلیس 110 به محل اعزام شدند.
سرهنگ علی خیرزهرایی افزود: در این حادثه فردی که در منزل دچار گازگرفتگی شده بود حین انتقال به بیمارستان فوت کرد.

انفجار کپسول گاز
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی آستانه اشرفیه از وقوع آتش‌سوزی در یک ساختمان در بلوار معین این شهر، و مرگ 3 نفر در اثر این حادثه خبر داد.
سرهنگ منوچهر محبوبی ابراهیمی گفت: آتش‌سوزی در اثر انفجار کپسول گاز 3 کیلویی در طبقه دوم این ساختمان رخ داد و 3 تن مصدوم این حادثه پس از انتقال به بیمارستان جان سپردند.

ساخت روغن موتور تقلبی
سمنان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی گرمسار از پلمب یک شرکت تولیدی در شهرک صنعتی، و کشف 174 هزار لیتر روغن موتور تصفیه شده در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ غلامحسین پاکدلی گفت: در تحقیقات نامحسوس پلیس فعالیت جوان 34 ساله‌ای در امر تولید و توزیع روغن موتور تقلبی با مارک‌های جعلی و متنوع محرز شد. وی ادامه داد: پس از هماهنگی‌های لازم متهم در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و با دستور قضایی شرکت مورد نظر پلمب شد.

کشف  محموله قاچاق
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شیراز گفت: ماموران یگان امداد فرماندهی انتظامی این شهرستان در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، موفق شدند 9 دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق را شناسایی و متوقف کنند.
سرهنگ یوسف ملک‌زاده افزود: در بازرسی از این خودروها که با برپایی تور ایست و بازرسی در محور ورودی شهرستان شیراز از سمت بوشهر انجام شد، 650 عدد مانکن، 6 هزار و 261 لوازم آرایشی بهداشتی، 2 هزار و 800 کیلوگرم برنج، 10 کیلوگرم چای، یک دستگاه یخچال، 5 دستگاه تلویزیون، 2 حلقه لاستیک، 6 عدد سینک ظرف‌شویی، 45 تخته پتو، یک عدد سقف کروک خودرو، 370 کیلوگرم زغال بلوط، 3 هزار و 454 ثوب انواع پوشاک بچگانه، 125 عدد عروسک و 22 عدد کیف نوزاد فاقد مجوز قانونی و گمرکی کشف شد.

سارقان احشام به دام افتادند
زنجان - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس آگاهی استان زنجان گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در سطح روستاهای شهرستان زنجان، دستگیری سارق یا سارقان به صورت ويژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.
سرهنگ جعفر رحمتی افزود: با انجام کارهای فنی و اطلاعاتی در نقاط جرم‌خیز، ماموران موفق شدند رد پای یک باند حرفه‌ای سرقت احشام را در این زمینه شناسایی کنند. وی تصریح کرد: با شناسایی اعضای این باند، 2 نفر از متهمان به هویت «ق-ن» و «ذ-ق» با یک دستگاه کامیون دستگیر شدند و در بازجویی‌های صورت گرفته به سرقت 50 راس گوسفند از روستای «کهاب» در شهرستان زنجان با همدستی فردی دیگر به هویت «ح-ب» اعتراف کردند.

کودک آزاری مادر سنگدل
ساری - خبرنگار کیهان: کودک 3 ساله به نام محمدحسین ساکن نکا در پی آزار و اذیت از سوی مادرش مصدوم و در بیمارستان بستری شد اما بر اثر شدت جراحات درگذشت.
جسد پسر خردسال برای تشخیص علت مرگ به پزشکی قانونی شهرستان ساری انتقال یافت و علت مرگ ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن تشخیص داده شد.
همچنین پزشکی قانونی آثاری از سوختگی، کبودی و قرمزی را هم بر روی بدن این کودک خردسال ثبت کرده است. پرونده کودک آزاری مادر سنگدل نکایی در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است.

حوادث ترافیکی در زنجان
زنجان - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر قوع یک فقره حادثه رانندگی در بیمارستان ولیعصر زنجان بلافاصله عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی به محل اعلامی اعزام شدند.
سرهنگ رمضان افریدون افزود: در این حادثه یک دستگاه پژو 405 با زن 50 ساله برخورد کرد و وی را به کام مرگ فرستاد. وی تصریح کرد: همچنین در حادثه‌ای دیگر در میدان مصلی ابهر یک دستگاه موتورسیکلت به راکبی مهدی-ع» با عابرپیاده برخورد کرد و واژگون شد راکب موتورسیکلت حین انتقال به بیمارستان جان باخت.

شناسایی شکارچی متخلف در فضای مجازی
ساری - خبرنگار کیهان: شکارچی متخلف یک راس گوزن قرمز (مرال)، یک راس خوک وحشی (گراز) در فضای مجازی شناسایی و دستگیر شد.
با پیگیری‌های بعمل آمده از تصاویر مربوط به شکار یک راس گوزن و یک راس خوک وحشی در فضای مجازی و بر اساس شواهد و قرائن موجود، متخلف مربوطه شناسایی و با حکم قضایی توسط ماموران اجرایی اداره حفاظت محیط زیست آمل و نیروی انتظامی دستگیر شد که در بازرسی از منزل وی یک قبضه سلاح مجاز و یک قبضه سلاح قاچاق کشف و ضبط و نامبرده به مراجع قضایی معرفی شد.

توقیف محموله‌های قاچاق
نایین - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی نایین گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت این شهرستان، حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون ولوو، مشکوک شدند و آن را جهت بازرسی متوقف کردند.
سرهنگ نبی‌الله سوادکوهی افزود: در بازرسی از این خودرو، 23 تن برنج خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون ریال فاقد هرگونه مدارک گمرکی کشف شد. وی ادامه داد: در عملیات دیگری که توسط ماموران ایستگاه چوپانان در سه راهی اردکان - چوپانان انجام شد، 50 تن نارنگی قاچاق نیز که فاقد هرگونه مدارک گمرکی بود، از دو کامیون عبوری کشف شد. این مقام انتظامی ارزش این دو محموله نارنگی قاچاق را یک میلیارد ریال اعلام و تاکید کرد: در این 3 عملیات، 3 راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

انحراف به چپ پراید با 4 کشته
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: در پی دریافت خبری از فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک تصادف در محور ریخک شهرستان قصرشیرین، بلافاصله گشت پلیس راه به همراه واحدهای امدادی، برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شد.
سرهنگ محمد مرادی افزود: با حضور ماموران در محل مشخص شد که بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو کامیون بنز با سواری پراید، راننده پراید و سه سرنشین آن در دم جان باختند.

کلاهبرداری 9 میلیاردی در مسکن
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان زاهدانی مبنی بر اینکه یکی از تعاونی‌های مسکن از این افراد مبلغ 9 میلیارد ریال را به بهانه ساخت واحدهای مسکونی کلاهبرداری کرده است، بررسی دقیق موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
سرهنگ ابراهیم ملاشاهی افزود: کارآگاهان پلیس پس از بررسی مدارک 24 شاکی پرونده و انجام اقدامات تخصصی و پایش میدانی و اطمینان از صحت موضوع و عدم انجام تعهدات این تعاونی مسکن، با اشراف اطلاعاتی مدیرعامل آن را شناسایی و دستگیر کردند.
وی ادامه داد: متهم دستگیر شده در تحقیقات تخصصی پلیس به اخذ مبلغ 9 میلیارد ریال از 24 عضو این تعاونی و عدم انجام تعهدات خود اعتراف کرد.

مرگ 3 نفر در حادثه رانندگی
ایلام - فارس: فرمانده پلیس راه ایلام اظهار داشت: بر اثر حادثه رانندگی که امروز در 10 کیلومتری محور مهران به ایلام روی داد سه نفر کشته و یک نفر نیز زخمی شد.
محسن ناصری افزود: این سانحه بر اثر برخورد دو دستگاه پراید و پژو پارس در محور ارتباطی ایلام - مهران در اثر انحراف به چپ خودروی پژو پارس رخ داد.
وی تصریح کرد: سرنشینان مجروح و حادثه‌دیده این سانحه دلخراش رانندگی توسط نیروهای اورژانس و امداد جاده‌ای به مراکز درمانی ایلام منتقل شدند.

توقیف گازوئیل قاچاق
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی عجب‌شیر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق گازوئیل در این شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. سرهنگ رضا اصلانی‌فر افزود: ماموران با ایجاد ایست و بازرسی در محورهای مواصلاتی این شهرستان یک دستگاه تریلی کشنده حامل 24 هزار لیتر گازوئیل قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.
وی با بیان اینکه طبق نظر کارشناسان ارزش ریالی این محموله قاچاق 90 میلیون ریال برآورد شده است، ادامه داد: سوخت این محموله پس از توقیف به سازمان فرآورده‌های نفتی تحویل و یک نفر متهم در این ارتباط دستگیر شد.