kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۰۲
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۸
نماینده دمشق در سازمان ملل:

رژیم سعودی کارگزار اسرائیل در سوریه و منطقه است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد اعلام کرد، عربستان سعودی با حمایت از تروریسم در راستای تامین منافع اسرائیل عمل می‌کند.

سرویس خارجی-
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد اعلام کرد، عربستان سعودی با حمایت از تروریسم در راستای تامین منافع اسرائیل عمل می‌کند.
بشار جعفری در نشست غیررسمی مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اشاره به حمایت‌های رژیم عربستان سعودی و دولت‌های قطر و ترکیه از گروه‌های مسلح و تروریستی در کشورش تاکید کرد که عربستان کارگزار رژیم صهیونیستی است.
وی با اشاره به حمایت مالی و تسلیحاتی عربستان سعودی از تروریسم در سوریه، عراق، لبنان و دیگر کشورها افزود، عربستان سعودی در فعالیت‌های تروریستی در مناطق مختلف دنیا دست دارد.
جعفری گفت، تروریست‌های تکفیری که هر روز بر تعدادشان در سوریه افزوده می‌شود و مسئول جنایات انسانی در این کشور هستند تنها با حمایت عربستان سعودی، قطر و ترکیه به اقدامات غیرانسانی خود دست می‌زنند.
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد، اجازه سوءاستفاده از موضوع اوضاع انسانی برای دخالت نظامی در سوریه را نمی‌دهیم و معتقدیم برخی دولت‌ها برای گمراه ساختن افکار عمومی از این حربه استفاده می‌کنند.
بشار جعفری اضافه کرد، عجیب این است که رژیم سعودی مدعی حمایت از مردم سوریه است ولی طی دو سال گذشته به اتباع سوری اجازه سفر به مکه را برای انجام مناسک حج نداده است.
وی افزود، عربستان سعودی همچنین از درد و رنج مردم سوریه سخن می‌گوید در حالی که حتی به یک آواره سوری پناه نداده است و هزاران شهروند سوری را که ده‌ها سال مقیم عربستان بودند به بهانه حمایت از میهن و نظامیان و خودداری از تبدیل شدن به مزدوری برای رژیم سعودی از این کشور اخراج کرده است.
بشار جعفری خاطرنشان کرد، هیئت رژیم سعودی در مجمع عمومی با پیش کشیدن مسائل انسانی در سوریه اجازه نداد بند مربوط به پایان اشغال اراضی اشغال شده عربی توسط اسرائیل به تصویب برسد.
وی افزود، عربستان با انجام این اقدامات منافقانه به اسرائیل خدمت می‌کند و بر جنایات رژیم صهیونیستی سرپوش می‌گذارد.
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل از قطر و ترکیه نیز به دلیل حمایت از تروریست‌ها انتقاد کرد و گفت تا زمانی که این کشورها به حمایت از عناصر مسلح می‌پردازند چگونه می‌توان به پایان بحران انسانی در سوریه امیدوار بود.
در همین رابطه وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای تصمیم عربستان سعودی برای تجهیز شورشیان سوری به موشک‌های ضدتانک و ضدهوایی دوش‌افکن را محکوم کرد.
وزارت خارجه روسیه تصریح کرد، درگیری سوریه را نمی‌توان با زور حل کرد و ما از تمامی کسانی که گزینه نظامی را مدنظر قرار داده‌اند می‌خواهیم تجدیدنظر کنند و به سوری‌ها امکان دهند به توافقی صلح‌آمیز در چارچوب مصوبات ژنو و بدون دخالت خارجی دست یابند.
این در حالی است که منابع سوری از پیروزی‌های پی‌درپی ارتش سوریه در میادین مختلف این کشور خبر دادند.
در همین رابطه 100 تروریست تکفیری در جریان عملیات کمین ارتش در غوطه شرقی در حومه دمشق به هلاکت رسیدند و 20 تروریست دیگر نیز در حومه ادلب کشته شدند.
منابع سوری همچنین از کشته شدن ده‌ها تن دیگر در مناطق مختلف درعا، حمص و دیرالزور خبر دادند.
از سوی دیگر، منابع خبری از افزایش اختلافات گروه‌های تروریستی خبر می‌دهند، در همین رابطه روز گذشته در جریان یک اقدام انتحاری در یکی از مقرهای جبهه تروریستی النصره چندین تروریست کشته و زخمی شدند.
حال برخی دیگر از تروریست‌ها وخیم گزارش شده است.
سایر رویدادها
* یک شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی اعلام کرد اسرائیل از مخالفان سوری حمایت می‌کند.
* یک کارشناس لبنانی گفت، پرواز جنگنده‌های اسرائیلی بر فراز لبنان، بخشی از جنگ روانی این رژیم برای حمایت از تروریست‌هایی است که در منطقه القلمون می‌جنگند.
* وزیر کشور تونس اعلام کرد 400 جنگجوی تونسی از سوریه بازگشته‌اند.
* در پی درخواست آنکارا برای خروج مخالفان سوریه از این کشور ائتلاف مخالفان سوریه نشست بعدی خود را به جای اسلامبول در قاهره برگزار می‌کند.
* دبیرکل سازمان ملل متحد پس از نشست غیرعلنی مجمع عمومی از همه طرف‌های درگیر در سوریه خواست به تعهدات بشردوستانه خود پایبند باشند.