kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۸۹۷
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷

کوتاه از سراسر جهان


هند
ایرنا: نخستین رزمایش مشترک تاکتیکی و نظامی هند و چین در منطقه «چوشول ملدو» ایالت جامووکشمیر با هدف هماهنگی و جلوگیری از برخورد‌های مرزی بین دو کشور برگزار شد. این رزمایش برای افزایش ارتباط میان نیروهای مرزی و اطمینان از برقراری صلح و ثبات در منطقه اجرا شده است.
فلسطین
خبرگزاری پترا: وزارت اقتصاد دولت فلسطین در غزه اعلام کرد، سال 2015 به علت ادامه محاصره ظالمانه غزه از سوی اسرائیلی‌ها و مسدود بودن گذرگاه مرزی رفح از سوی مصر بدترین سال اقتصادی برای غزه در طول 10 سال گذشته بوده است.
آمریکا
سی‌.بی‌.اس: «برن سندرز» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت، سیستم مالی تبلیغات انتخاباتی در آمریکا فاسد است. وی افزود، افرادی هستند که میلیون‌ها دلار وارد کمپین‌های انتخاباتی خود می‌کنند که دلیلی برای این کار وجود ندارد.
مصر
فارس: «احمد فوزی» سیاستمدار مصری با تاکید براینکه نظام السیسی از بیم وقوع انتفاضه دیگر، سیاست‌های سرکوبگرانه و مستبدانه علیه آزادی‌های مردم کشورش در پیش گرفته است گفت، پارلمان مصر هم به دلیل پشتیبانی از نظام حاکم اقدامی‌ برای دفاع از آزادی‌ها نمی‌کند.
روسیه
ایتارتاس: رزمایش نیروهای نظامی روسیه مستقر در جنوب این کشور و نیز واحدهایی از نیروی هوابرد مسکو به دستور ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برگزار شد. این رزمایش در حالی برگزار شده است که تنش‌ها میان کرملین و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شدت یافته است.
یمن
المسیره: ده‌ها نفر از سربازان ارتش عربستان و مزدوران ائتلاف سعودی در درگیری با نیروهای یمن در شهر «میدی» استان حجه واقع در غرب یمن کشته شدند. یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز دو فروند موشک بالستیک به صورت همزمان به پایگاه هوایی خمیس عربستان شلیک کردند.
عربستان
الریاض: منابع آگاه اعلام کردند که «عبدالله بن عزام» تروریست عربستان سعودی که در زندان «الناصریه» در استان «ذی‌قار» عراق به سر می‌برد اعدام شد. رئیس‌جمهور عراق حکم این فرد و چند تروریست عربی و عراقی دیگر را امضا کرده بود.
افغانستان
طلوع نیوز: براثر یک حمله انتحاری به اتوبوس کاروان ارتش افغانستان در شهر مزار شریف دست کم 8 تن کشته و 18 تن دیگر زخمی شدند.
فرد انتحاری پس از جاسازی مواد منفجره در خودروی خود، آن را به اتوبوس حامل کارمندان ارتش زد و اتوبوس را منفجر کرد.
ترکیه
زینبیه: «مصطفی کامالاک» رهبر حزب اسلامگرای سعادت ترکیه با محکوم کردن هر اقدامی علیه وحدت اسلامی گفت، آنانی که علیه تشیع موضع می‌گیرند چرا علیه توطئه‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا حرفی نمی‌زنند.