kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۸۹۴
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶

اخبار کوتاه از فوتبال


نفت - الجیش؛ یک‌بار دیگر رنگ‌ها رنگ می‌بازند
نماینده ایران امروز درحالی به مصاف نماینده قطر می‌رود که بیش از هر زمانی به حمایت هواداران فوتبال نیاز دارد. در چارچوب مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های نفت ایران و الجیش قطر امروزاز ساعت 18 برابر یکدیگر به میدان می‌روند. نفتی‌ها سال گذشته هم در همین مرحله با الجیش روبه‌رو شدند که با موفقیت این مرحله را پشت سر گذاشتند اما مطمئنا شرایط سال گذشته با فصل جاری متفاوت است. نفت در فصل جاری با مشکلات مالی روبه‌رو است و چندین بازیکن کلیدی خود را در نیم فصل از دست داده است، با این حال علیرضا منصوریان امیدوار است تا شاگردانش با ارائه یک بازی متعصبانه و با حمایت تماشاگران تیمش را به مرحله بعدی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ببرد. امید اصلی نفتی‌ها در زمین روی چند محور است. نخست اینکه آنها به لحاظ روحی شرایط بهتری نسبت به حریف قطری دارند چراکه سال گذشته آنها را حذف کرده‌اند، دوم اینکه نفتی‌ها از بازیکنان خوب و موثری مثل بیرانوند، سیدجلال حسینی، وحید امیری و ارسلان مطهری برخوردارند که می‌توانند در شرایط حساس به این تیم کمک کنند. وحید امیری امید اول گلزنی نفتی‌ها است و سیدجلال حسینی مهم‌ترین امید نفتی‌ها در خط دفاعی است. اما در خارج از زمین منصوریان امیدوار است تا علاقمندان به فوتبال تیمش را مقابل نماینده قطر فراموش نکنند. بی‌شک حضور هواداران می‌تواند فضای روانی را به ضرر تیم قطری و به سود نماینده ایران کند. روز سه‌شنبه نفت نماینده کل ایران است و مطمئنا موفقیت این تیم به نام همه ایران خواهد بود. این مسئله وقتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که به خاطر آوریم در دو-سه هفته گذشته جو ضد ایرانی‌ای در AFC ایجاد شده و اتفاقات بازی نفت و الجیش می‌تواند به سود فوتبال ایران تمام شود و بسیاری از جو‌سازی‌ها را خنثی کند.

لیگ شانزدهم از 6 مرداد 95 آغاز می‌شود
رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال ایران شروع شانزدهمین دوره این لیگ را 6 مرداد 95 اعلام کرد. مهدی تاج پس از جلسه هیئت رئیسه سازمان لیگ اظهار کرد: با توجه به عدم صعود تیم امید به المپیک لیگ سال آتی از 6 مرداد ماه سال 95 آغاز می‌شود. وی در ادامه با اشاره به این جلسه عنوان کرد: موضوع موسسه بودن سازمان لیگ در این جلسه عنوان شد و تنها موردی که توسط سازمان بازرسی به آن ایراد وارد شده بود، همین مسئله بود. چند ایراد دیگر نیز در اساسنامه وجود داشت که تغییراتی در آن داده خواهد شد. تصویب این اساسنامه باید با نظر هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال انجام شود رئیس سازمان لیگ درباره رقابت‌های جام حذفی نیز گفت: تعداد زیادی تیم را درگیر این رقابت‌ها خواهیم کرد و بازی‌ها به صورت تک دیدار برگزار خواهد شد. تاج درباره تعامل با تیم ملی نیز خاطرنشان کرد: برنامه کی‌روش لحاظ شده و سایر برنامه‌ها را نیز پیش‌بینی کرده‌ایم. جلسه دیگری نیز با کی‌روش در این زمینه برگزار خواهیم کرد. وی همچنین با بیان اینکه هفته آینده جلسه‌ای در AFC برگزار خواهد شد گفت: بحث تقویم مسابقه‌های AFC، رقابت‌های لیگ قهرمانان سال آینده، توسعه فوتبال در آسیا و نیز اساسنامه AFC از محورهای این جلسات خواهد بود. رئیس سازمان لیگ همچنین با اشاره به اینکه نقل و انتقالات لیگ برتر فصل آتی تا هفته چهارم ادامه خواهد داشت، گفت:‌ نقل و انتقالات از 6 مرداد تا 15 شهریور سال آینده خواهد بود تا باشگاه‌ها مجال پیدا کنند که شرایط بهتری پیدا کنند.

سفر 21 ساعته تیم ملی فوتسال به تاشکند
تیم ملی فوتسال ایران پس از سفری حدود 21 ساعته در نهایت بامداد دیروز وارد تاشکند ازبکستان شد. کاروان تیم ملی فوتسال ایران که ساعت هفت صبح روز یکشنبه تهران را به مقصد استانبول ترک کرده بود، پس از حدود هشت ساعت ترانزیت در فرودگاه استانبول و چهار ساعت و نیم پرواز تا ازبکستان در ساعت سه بامداد دیروز به وقت تاشکند وارد این شهر شد. تیم ملی فوتسال کشورمان با استقبال مسئولان ازبکستانی و همچنین حضور تنی چند از اعضا سفارت جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان بامداد دوشنبه وارد هتل رامادا تاشکند شد. اولین دیدار ایران در رقابتهای قهرمانی فوتسال آسیا فردا (چهارشنبه) برابر اردن برگزار خواهد شد.

ترکی در فهرست داوران الیت آسیا باقی ماند
محسن ترکی داور بین‌المللی فوتبال ایران تست آمادگی جسمانی را در مالزی با موفقیت پشت سر گذاشت تا همچنان در فهرست داوران الیت آسیا ایران باقی بماند. ترکی پیش از این به دلیل بیماری در تست آمادگی جسمانی داوران در دبی نتوانسته بود شرکت کند و اگر در این تست هم حاضر نمی‌شد یا تست را با موفقیت پشت سرنمی گذاشت نامش از فهرست داوران الیت کنار گذاشته می‌شد. در حال حاضر علیرضا فغانی، محسن ترکی و موعود بنیادی‌فر سه داور الیت ایران در آسیا هستند. ترکی در نیم فصل هم به عنوان داور برتر لیگ برتر ایران انتخاب شده بود.