kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۸۸۰
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴

حوادث کوتاه از کشور


    انهدام باند زورگیران مامورنما
سیرجان - فارس: فرمانده انتظامی سیرجان گفت: باند 4 نفره زورگیران مامورنما در سیرجان  متلاشی شد.
محمدرضا ایران‌نژاد افزود: با تلاش ماموران اداره آگاهی سیرجان زورگیرانی که با لباس و ظاهر مامور نیروی انتظامی از اتباع بیگانه اخاذی می‌کردند، دستگیر شدند.
وی ادامه داد:‌این 4 نفر که 2 نفر از آنها با یکدیگر برادر بودند در محله‌های مکی‌آباد، ملک‌آباد و چند نقطه دیگر بعد از برخورد با اتباع بیگانه پول، گوشی تلفن همراه و اشیای قیمتی آنها را اخاذی و در چند مورد با آنها درگیر و موجب مجروحیت افراد شده بودند.

توقیف قرص غیرمجاز
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی مریوان گفت: ماموران پاسگاه «زریوار» با انجام کار اطلاعاتی از توزیع قرص‌های غیرمجاز در سطح شهر مریوان توسط مردی جوان باخبر شدند و دستگیری متهم را در دستور کار خود قرار دادند.
سرهنگ حجت‌الله پرویزی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی، روز گذشته متهم سوار بر یک دستگاه سواری پراید حین تردد در سطح شهر، شناسایی و بلافاصله دستگیر شد.
وی خاطرنشان کرد: در بازرسی از خودرو متهم، 20 هزار عدد قرص غیرمجاز کشف شد.

تصادف زنجیره‌ای با 12 زخمی
دزفول - ایرنا: ساعت 21 و 30 دقیقه شامگاه یکشنبه تصادف زنجیره‌ای 8 دستگاه خودرو سبک و سنگین در کیلومتر 3 محور شوش - اهواز 12 مصدوم برجای گذاشت.
رئیس فوریت‌های پزشکی 115 شوش گفت: مصدومان حادثه به بیمارستان نظام مافی شوش منتقل شدند.
رضا معمارزاده افزود: حال 2 تن از مصدومان وخیم اعلام شده است.

جاسازی 147 کیلو حشیش در پراید
غرب استان تهران - فارس: جانشین فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: در پی گزارشی مبنی بر اینکه فردی اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر در غرب استان تهران می‌کند و به‌تازگی نیز محموله‌ای از مواد مخدر را تهیه و به شهرستان شهریار منتقل کرده است، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.
افضل گلزاری افزود: ماموران در عملیاتی مشترک با پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی منزل متهم در وحیدیه شهریار شدند.
وی تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی وارد منزل شدند و در بازرسی از خودرو پراید که در حیاط پارک شده بود، 147 کیلوگرم حشیش در 147 بسته کشف کردند.
گلزاری با اشاره به دستگیری 3 قاچاقچی در این عملیات گفت: در این ارتباط یک دستگاه خودرو پراید توقیف و قاچاقچیان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

انهدام باند قاچاق شیشه
ارومیه - فارس: فرمانده انتظامی ارومیه گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت باندی در قالب تهیه و توزیع مواد مخدر از نوع شیشه، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.
حسن صمدپور افزود: ماموران انتظامی این شهرستان با انجام یکسری اقدامات تخصصی پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این باند شده و شب دوشنبه طی عملیاتی اقدام به انهدام این باند کردند.
وی تصریح کرد: ماموران در بازرسی از مخفیگاه این افراد مقدار 8 کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه را کشف کرده و متهمان را برای سیر مراحل قانونی به مقر پلیس منتقل کردند.
صمدپور با بیان اینکه در این رابطه 3 نفر دستگیر شدند، افزود: متهمان برای سیر مراحل قانونی بعدی به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

کشف ماهی منجمد قاچاق
شاهین‌شهر - خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده انتظامی شاهین‌شهر و میمه گفت: ماموران آگاهی این شهرستان به یک تریلر کشنده یخچال‌دار مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.
سرهنگ رجبعلی مختاری افزود: در بازرسی از این خودرو 21 تن گوشت ماهی منجمد به ارزش 7 میلیارد ریال بدون هرگونه مدارک گمرکی کشف شد.وی ادامه داد: در این ارتباط یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی گردید و ماهی‌های منجمد کشف شده، تحویل اداره گمرک داده شد.

سرقت از حساب پدر
اصفهان - خبرنگار کیهان: رئیس مرکز اطلاع‌‌رسانی پلیس اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی به صورت اینترنتی اقدام به سرقت از حساب وی کرده است بررسی موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.
سرهنگ غلامرضا شهریاری افزود: ماموران با انجام یکسری اقدامات تخصصی عامل برداشت غیرمجاز از حساب شاکی را که فرزند او بود شناسایی کردند.متهم 21 ساله در بازجویی‌های به عمل آمده به جرم خود اعتراف کرد.

رودخانه سزار پسر بچه را برد
خرم‌آباد - مهر: فرمانده انتظامی خرم‌آباد از غرق شدن پسر بچه 9 ساله در رودخانه سزار  خبر داد.
سرهنگ حسین نجفی گفت: این کودک به نام «مهدی» ساکن روستای بوکدر منطقه سپیددشت در رودخانه غرق شد و عملیات احیاء بر روی وی در بیمارستان بی‌نتیجه ماند.

سوداگران مرگ زمین‌گیر شدند
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ، طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده در سطح استان به اجرا گذاشته شد.
سرتیپ عزیزالله ملکی افزود: طی 24 ساعت گذشته، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری پلیس شهرستان‌های میناب و حاجی‌آباد با تشدید کنترل محورهای مواصلاتی استان 4 دستگاه خودرو حامل مواد مخدر را توقیف کردند.وی تصریح کرد: در این مدت 5 نفر قاچاقچی دستگیر و 350 کیلو مواد مخدر شامل 50 کیلوگرم تریاک، 300 کیلوگرم حشیش و 6 گرم هروئین کشف شد.

دستگیری 8 عضو شرکت هرمی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شبستر گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان با انجام فعالیت‌های پلیسی و تحقیقات نامحسوس در سطح شهر، موفق شدند یک شبکه هرمی را شناسایی کنند.
سرهنگ فریدون حیدری افزود: ماموران با تشکیل یک تیم عملیاتی، پس از هماهنگی با مقام قضایی توانستند 8 نفر از اعضای این شرکت را دستگیر کنند.وی تصریح کرد: در بازرسی از محل فعالیت این باند، تعداد زیادی جزوه و سی‌دی‌های آموزش بازاریابی شبکه‌ای، تعدادی لوازم آرایشی بهداشتی و تجهیزات رایانه‌ای کشف شد.

توقیف محموله بزرگ قاچاق
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: ماموران انتظامی شهرستان پارسیان به یک دستگاه کامیون حامل کارتن فشرده ضایعاتی مشکوک و آن را برای بازرسی متوقف کردند.
سرتیپ عزیزالله ملکی افزود: در بازرسی از کامیون، 11 هزار و 327 ثوب انواع البسه، 370 قوطی انواع پودر و مکمل بدنسازی و 24 هزار و 929 عدد قرص بدنسازی غیرمجاز که به طرز ماهرانه‌ای در زیر بسته‌های فشرده کارتن ضایعاتی داخل کامیون جاسازی شده بود کشف شد.
وی تصریح کرد: همچنین در 2 عملیات دیگر در سطح حوزه استحفاظی این شهرستان، از 2 دستگاه اتوبوس، 3 هزار و 135 ثوب انواع البسه قاچاق که توسط سودجویان در داخل خودروها جاسازی شده بود کشف شد.
ملکی ادامه داد: ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در مجموع این 3 عملیات، 10 میلیارد ریال برآورد شده است. در این ارتباط 8 نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.