kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۸۷۷
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳

تعطیلی مدارس و مسدود شدن راه در اثر بارش برف در 6 استان

بارش برف و سرما موجب تعطیلی مدارس و مسدود شدن راه‌های ارتباطی برخی مناطق 6 استان کشور شد.


بارش برف از عصر یکشنبه در استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی،‌ کردستان، همدان، گیلان و زنجان آغاز و موجب لغزندگی خیابان‌ها و اختلال در رفت و آمد خودروها و مردم شد.
به گزارش خبرنگار کیهان از اردبیل بارش برف و برودت هوا مدارس 15 شهر و بخش در استان اردبیل را تعطیل کرد.
بارش برف همراه با کولاک در اکثر مناطق استان مشکلاتی را در عبور و مرور وسائل نقلیه و عابرین پیاده ایجاد کرد. ارتفاع برف در شهرستان اردبیل به بیش از 10 سانتی‌متر رسید.
در شهرستان‌های مشکین‌شهر، گرمی، نمین، نیر، سرعین و خلخال و کوثر نیز بارش برف همراه با وزش باد و کولاک گزارش شده است.
در شهرستان کوثر به علت کولاک، تردد در مسیر جاده‌های بین شهری و روستایی به کندی انجام می‌پذیرد و در شهرستان خلخال که نزدیک به 20 سانتی‌متر برف بر زمین نشسته است بنا به اعلام محمد قربانی رئیس اداره راه و شهرسازی خلخال راه ارتباطی بیش از 80 روستا مسدود شده است و راه‌های کوهستانی و گردنه‌های برفگیر خلخال از جمله گردنه الماس در محور خلخال به اسالم عبور و مرور با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.
براساس اعلام آموزش و پرورش استان صبح دوشنبه در اردبیل، خلخال، خورش رستم، سرعین، شاهرود، کوثر، نمین و هیر کلیه مقاطع تحصیلی تعطیل شدند.
مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان نیز اعلام کرد گذر از بیشتر محورهای کوهستانی این استان با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است. بر این اساس جاده خلخال، پونل به علت احتمال ریزش بهمن مسدود شد.
گزارش خبرنگار کیهان از رشت نیز حاکی است در پی بارش برف در گیلان، مدارس برخی از مناطق این استان در شیفت صبح و عصر روز دوشنبه تعطیل شد. همچنین به علت بارش برف در گیلان همه مدارس عمارلوی شهرستان رودبار و دیلمان شهرستان سیاهکل در شیفت صبح و عصر روز دوشنبه تعطیل شد.
محمود ایرانپرست مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان نیز اعلام کرد: ریزش برف در ارتفاعات حیران آستارا، اسالم تالش، عمارلوی رودبار، اشکورات رودسر، دیلمان سیاهکل، هراآباد رضوانشهر و ماسوله، فومن بین 5 تا 55 سانتیمتر گزارش شده است.
به رغم بارش برف همه راه‌های کوهستانی گیلان به غیر از محور پونل به خلخال باز است.
به گزارش سایر خبرگزاری‌ها بارش برف در کردستان برخی مدارس شهرها و روستاهای استان را دوشنبه به تعطیلی کشاند.
مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کردستان گفت: به دلیل بارش برف و لغزندگی معابر دوشنبه 19 بهمن تمام مدارس شهرستان بیجار و مراکز پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی شهرهای سنندج و قروه در نوبت صبح تعطیل شد.
علیرضا منتشلو افزود: همچنین مدارس ابتدایی و متوسطه اول موچش و تمام مدارس روستایی شهرستان‌های قروه و سنندج در نوبت صبح دوشنبه تعطیل شد.
بارش برف و سرما در ماکو در شمال آذربایجان غربی مدارس شهری این شهرستان در مقطع ابتدایی و مدارس روستایی در تمام مقاطع تحصیلی را در نوبت صبح دوشنبه به تعطیلی کشاند.
همچنین بارش برف راه ارتباطی 20 روستای قروه را مسدود کرد.
مهدی صابری رئیس اداره پیش بینی هواشناسی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی نیز گفت:‌ ارتفاع برف در ماکو به حدود 10 سانتیمتر، قروه 20 سانتی‌متر و در ارتفاعات به بیش از 45 سانتی‌متر رسیده است.
سرپرست اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: به علت ریزش برف و سرما مدارس برخی مناطق استان دوشنبه در نوبت صبح تعطیل شد.
محمد پورداوود افزود: همه مقاطع تحصیلی بخش گل‌تپه در شهرستان کبودرآهنگ و مقطع تحصیلی ابتدایی در شهرستان اسدآباد صبح دوشنبه به علت سرمای هوا و ریزش برف تعطیل شد.
همچنین مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: برف سنگین و کولاک، راه‌های بیش از 50 روستای این استان را بست.
جواد یوسفی افزود: بیشترین راه‌های بسته شده روستایی زنجان در شهرستان‌های ماهنشان، زنجان، ایجرود و خدابنده قرار دارند.
همچنین برف راه 195 روستای آذربایجان شرقی را مسدود کرد. بارش برف همراه با کولاک شدید جاده چالوس- کرج را دیروز تا اطلاع ثانوی بست. برف و کولاک شدید همچنین سبب مسدود شدن جاده ماهدشت - اشتهارد شد.