kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۸۶۳
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
رئیس سازمان خصوصی‌سازی:

پرونده سهام عدالت 2 ماه دیگر بسته خواهد شد

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: پرونده سهام عدالت در فروردین ماه سال 95 بسته خواهد شد اما واگذاری شرکت‌ها به بخش خصوصی ادامه خواهد یافت.


به گزارش خبرگزاری‌ها، میرعلی اشرف‌ عبداله‌پوری حسینی در یک نشست خبری اظهار کرد: در فروردین سال 1395 پرونده سهام عدالت با اتمام دوره 10 ساله بسته می‌شود و شرکت‌های مسئول سهام عدالت موظف هستند تا تیرماه سال 1395 صورت‌های مالی خود را تصویب کرده و در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار دهند تا سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر مورد محاسبه قرار بگیرد.
وی درباره واگذاری سهام عدالت به مردم هم گفت: در مهرماه سال 95 مشخص می شود که سود سهام عدالت هر شرکت چه میزان است و این سود از یک میلیون تومان سهم هر فرد کم خواهد شد.
پوری‌حسینی افزود: بعد از آن مشمولین سهام عدالت شش ماه فرصت دارند بقیه یک میلیون تومان سهم خود را به خزانه بپردازند و به این ترتیب از ابتدای سال 96 آزادسازی سهام عدالت متناسب با دریافت نقدی و میزان سود استحصال شده شروع خواهد شد.
رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: اخیرا فردی در فضای مجازی سایتی با نام سهام عدالت ایجاد کرده بود که به پلیس فتا شکایت کردیم و ظاهرا دستگیر شده است.
پوری‌حسینی افزود: فعلا چیزی برای معامله در سهام عدالت وجود ندارد و هر خبر یا موضوعی که در فضای مجازی یا غیرمجازی درباره خرید و فروش مطرح شود، اشتباه است. فعلا واگذاری سهام عدالت به هیچ‌وجه وجود نخواهد داشت و اگر کسی هر نوع خرید و فروشی در این‌باره انجام دهد از نظر ما هیچ ارزشی ندارد و ما کسی را که سهام عدالت به نام اوست، صاحب حق می‌دانیم. از مردم می‌خواهیم به اطلاعیه‌هایی که در این باره خارج از سهام عدالت مطرح می‌شود به هیچ‌وجه توجهی نکنند.
رئيس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه از 1100شرکت قابل واگذاری از ابتدای فعالیت خصوصی سازی هنوز 120 شرکت در فهرست واگذاری‌ها باقی مانده است افزود: تلاش داریم تا قبل از سال جدید اغلب اینها را حداقل یک بار برای واگذاری عرضه کنیم. امیدواریم قبل از انتهای سال 95 شرکت‌های باقیمانده به بخش خصوصی واگذار شود.
پوری‌حسینی درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی گفت: با مصوبه هیئت دولت این دو باشگاه، فرهنگی قلمداد شدند با این حال احتمال تجدیدنظر در مصوبه هیئت وزیران وجود دارد اما سازمان خصوصی‌سازی به هیچ‌وجه قصد ندارد تا سهام این باشگاه‌ها را خارج از مزایده به فروش برساند.