kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۳۸۷
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶
معاون شهردار تهران خبر داد

کمک بلاعوض برای خرید موتور سیکلت برقی

معاون شهردار تهران از ارائه کمک بلا‌عوض حدود 2 میلیون تومانی برای خرید موتور سیکلت‌های برقی و امکان دریافت80 درصد قیمت به صورت وام با کارمزد 2 درصد خبر داد.


جعفر تشکری هاشمی در مورد میزان ارائه کمک بلاعوض برای خرید موتور سیکلت‌های برقی به عصر ایران گفت: این کمک حداکثر تا رقم یک میلیون و850 هزار تومان است که متقاضیان برای دریافت آن می‌توانند بعد از خرید موتور برقی با ارائه اسناد و تایید فروشنده به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران (واحد حمل ونقل پاک) مراجعه و پس از تایید اسناد از یارانه حمایتی شهرداری بهره مند شوند.
پرداخت وام تا سقف 80 درصد قیمت
تشکری هاشمی افزود: پرداخت وام تا سقف 80 درصد قیمت موتور سیکلت نیز از اقدامات دیگر حمایتی شهرداری تهران برای استفاده از موتور سیکلت‌های برقی است که در این روش نیز ازطریق بانک شهر تا سقف 80 درصد قیمت موتور برقی وام با کارمزد 2 درصد پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: پرداخت عوارض شهرداری برای موتور‌های برقی نیز صفر است و علاوه بر آن در محدوده بازار و مراکز تجمع موتورها در حال تدارک برای شارژ این موتورها با برق رایگان هستیم تا بتوانیم با ارائه سیاست‌های تشویقی استفاده از حمل و نقل پاک را ترویج کنیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در زمینه حذف موتور سیکلت‌های کاربراتوری از چرخه حمل ونقل به دلیل انتشار آلودگی بالا گفت: با پیگیری‌های انجام شده در جلسه‌ای با حضور سازمان حفاظت محیط زیست و  نماینده وزارت صنایع  مصوب شد از اول مهر 95 تولید موتور‌سیکلت‌های کاربراتوری متوقف شده و از اول سال 96 شماره گذاری آنها نیز ممنوع شود .
طرح ترافیک رایگان
برای خودروهای هیبریدی  
تشکری هاشمی با اشاره به ارائه مجوز طرح ترافیک برای خودروهای برقی و هیبریدی با تعرفه صفر درصد گفت: این اقدام  به منظور ترغیب  شهروندان برای استفاده از خودروهایی که هیچگونه آلودگی تولید نمی‌کنند در نظر گرفته شده است.
وی گفت: مطابق مصوبه شورای ترافیک شهر تهران خودروهای کاربراتوری به دلیل انتشار بالای آلایندگی امکان دریافت مجوز ورود به منطقه طرح ترافیک را نخواهند داشت.