kayhan.ir

کد خبر: ۶۵۸۹۱
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳
دریادار بی‌غم:

قدرتمندترین یگان هوادریای منطقه در اختیار ایران است

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: سخنان رئیس‌جمهور یا سیاستمداران ما در فضای بین‌المللی درباره منافع ایران، به پشتوانه نیروهای مسلح است.


امیر دریادار غلامرضا خادم بی‌غم جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت و گو با فارس اظهار داشت: حفاظت از منافع جمهوری اسلامی در آب‌های آزاد و آب‌های سرزمینی جزو وظایف ذاتی نیروی دریایی ارتش است که عملکرد دفاع از منافع، در هر کدام از این حوزه‌ها با یکدیگر تفاوت دارد.
وی افزود: ناوگروه‌های نیروی دریایی اجازه ایجاد مزاحمت برای هیچ‌کدام از کشتی‌های جمهوری اسلامی را نمی‌دهد. این تقابل‌ها گاهی به درگیری‌های مستقیم و غیرمستقیم نیز انجامیده است.
دریادار بی ‌غم با اشاره به اینکه علم، تخصص و فناوری ازجمله ملزومات مهم در نیروی دریایی است اظهار داشت: در بسیاری موارد، این پیشرفت و غنای تجهیزاتی مراکز آموزشی ما در بازدید هیأت‌های خارجی مورد اذعان آنها قرار گرفته است و انجام ماموریت‌های نیروی دریایی از جمله استمرار حضور ناوگروه‌ها در آب‌های آزاد نیز  اثبات همین اصل است.
وی خاطرنشان کرد: ما در هر شرایط، آمادگی خود را در بالاترین سطح ممکن نگه می‌داریم چرا که وقتی رئیس‌جمهور یا دیگر سیاستمداران ما در موقعیت‌های بین‌المللی صحبت می‌کنند و از منافع جمهوری اسلامی سخن می‌گویند، این حرف‌ها به پشتوانه نیروهای مسلح است والا ضمانتی برای اجرای آن نخواهد بود.
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش  با تاکید بر اینکه پدافند هوایی شناورها در اولویت است تصریح کرد:
یک یگان در دریا با تهدیدات مختلفی مواجه است که ما در این زمینه با نگاه جدی به همه شناورهای رزمی کار کرده‌ایم. سامانه‌های خود را ارتقا داده‌ایم و تجهیزات‌مان را متناسب با تهدیدات به روز کرده‌ایم تا این هدف مهم محقق شود.
وی ادامه داد: درخصوص دیگر تجهیزات هم همین طور است. به هر حال طبیعی است که هر چه برد موشکی ما افزایش یابد، دست برتر نیروی دریایی در آب‌های آزاد بلندتر خواهد شد.
دریادار بی‌ غم خاطرنشان کرد: ما به همراه کشورهای حاشیه خزر نباید اجازه دهیم که نیروی خارجی به آن نفوذ کرده و بخواهد در راستای منافع خودش از آن بهره‌برداری کند.
وی ابراز داشت: امروز ارتش به خصوص نیروی دریایی به هیچ کشوری وابسته نیست. نیازمندی‌ها را خودمان تامین می‌کنیم و با اقدام به نوسازی و ارتقاء داشته‌های قبلی خود، ماموریت‌ها را به خوبی انجام می‌دهیم و البته در کنار اینها، سامانه‌ها و یگان‌های جدید نیز ساخته  می‌شود.
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش  با اشاره به اینکه ورود کیلوکلاس‌ها به کشور تجربه خوبی بود اظهار داشت:  در حوزه زیرسطحی، ورود شناورهای سنگین کیلوکلاس یک تجربه بسیار خوب بود و در واقع همین تجربه و در اختیار داشتن این سامانه‌ها بود که موجب شد ما به توانمندی ساخت زیردریایی‌های سبک و نیمه سنگین دست پیدا کنیم.
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی از گذشته تا امروز قدرتمندترین یگان هوادریای منطقه را در اختیار دارد. ما با استفاده از اسکادران‌های BH7 و SRN6 (برخی انواع هواناوها) و نیز بالگردهای ضدزیرسطحی، گشت دریایی و تهاجمی و همچنین یگان‌های بال ثابت، هم در زمان جنگ و هم امروز یکی از قدرتمندترین یگان‌های هوادریا را در اختیار داشته و داریم که در زمان دفاع مقدس کارنامه بسیار درخشانی از خود به جای گذاشتند.