kayhan.ir

کد خبر: ۶۵۸۵۲
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸
وزیر سابق راه و شهرسازی:

50 هزار میلیارد تومان اعتبار کشور دست 400 نفر است

وزیر سابق راه و شهرسازی گفت: درحال حاضر 50 هزار میلیارد تومان درکشور دست 400 نفر است که با انواع رانت‌ها و استمهال بانکی سعی می‌کنند از سود و مزایای آن استفاده ببرند.


به گزارش خبرگزاری فارس «علی نیکزاد» در نشست با احزاب و گروه‌های اصولگرا در اردبیل  با انتقاد از برخی طرح‌ها و لوایحی که بر اثر رابطه‌بازی‌ها و رانت‌خواری‌ها به تصویب می‌رسد، تصریح کرد: آنهایی که اول زمین خریدند تا بعدا مصوبه منطقه آزاد بگیرند و از این محل رانت و منافعی را نصیب خود کنند باید امروز در این استان پاسخگو باشند.
وی تصریح کرد: در این کشور جوانانی در انتظار وام 2 یا3 میلیون تومانی وام ازدواج هستند اما عده‌ای به ناحق 50 هزار میلیارد تومان منابع را در اختیار گرفته‌اند تا از این محل سوء استفاده کنند.
وزیر سابق راه و شهرسازی با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: اگر کاندیدایی میلیاردی هزینه می‌کند چگونه می‌تواند این هزینه‌ها را حتی در4 سال نمایندگی مجلس با بالاترین حقوق جبران کند. به نظر می‌رسد در این بین حب ثروت، شهرت و مقام عده‌ای را کور کرده است.
وزیر سابق راه و شهرسازی با اشاره به برخی اخبارمبنی بر خرید زمین و ساخت ویلا در گردنه حیران برای وزرا و استانداران قبلی گفت: فهرست وزرا، استانداران آذربایجان شرقی، گیلان و اردبیل، معاونان استاندار و نمایندگان به همراه اطرافیان درجه یک آنها از طریق ثبت اسناد، منابع طبیعی و بنیاد مسکن استعلام شود تا معلوم شود که کدام یک از نمایندگان و مسئولان از زمین‌های منطقه گردنه حیران و سرعین گرفته‌اند وگرنه بدون سند صحبت کردن جز تهمت و افترا چیز دیگری نیست.