kayhan.ir

کد خبر: ۶۵۸۴۷
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱

حوادث کوتاه از کشور


    دستگیری سارقان گاوصندوق
قم- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس آگاهی استان قم گفت: به دنبال کسب خبری مبنی بر یک فقره سرقت منزل که سارقان با شیوه و شگرد «تراس و بالکن‌رویی» وارد منزل شده و اقدام به سرقت یک عدد گاو صندوق‌ حاوی ارز و مدارک و اسناد به ارزش تقریبی 5 میلیارد ریال کرده بودند، بلافاصله موضوع در دستور کار ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت و هویت سارقان شناسایی شد.
سرهنگ احمد کرمی افزود: کارآگاهان با انجام یکسری اقدامات پلیسی، محل اختفای متهمان را در یکی از شهرستان‌ها شناسایی و با انجام اقدامات پلیسی،  پس از اخذ نیابت قضایی، در دو عملیات غافلگیرانه 3 نفر از سارقان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
وی ادامه داد: از مخفیگاه آنان مقادیری اموال مسروقه کشف و متهمان به پلیس آگاهی استان قم منتقل شدند.

تصادف منجر به فوت
تبریز - خبرنگار کیهان:  در تصادف شنبه شب خودرو سواری پژو با تیر چراغ برق، در بزرگراه کسایی و خروجی یاغچیان تبریز، راننده پژو جان خود را از دست داد.

کلاهبرداری با جعل عنوان
اصفهان- خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت:  در پی شکایت یکی از شهروندان به پلیس مبنی بر اینکه فردی با مراجعه به وی خود را به عنوان مقام قضایی و فرد با نفوذ معرفی کرده و به بهانه پرداخت وام یک و نیم میلیارد ریالی از وی کلاهبرداری کرده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت.
سرهنگ جهانگیر کریمی افزود: این کلاهبردار توانسته بود با ترفندهای خاص اعتماد مالباخته را به خود جلب کرده و او را ترغیب کند تا مبلغ 150 میلیون ریال بابت خرید امتیاز وام و 850 هزار ریال نیز به منظور هزینه کارمزد به حساب بانکی وی واریز کند.
وی با بیان اینکه فرد مالباخته پس از واریز پول به حساب متهم دیگر اثری از وی نیافت ادامه داد: سرانجام ماموران پلیس با به دست آوردن هویت واقعی متهم او را که از افراد سابقه‌دار است طی عملیاتی ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کردند.

برخورد ایسوزو با کامیون
یزد- خبرنگار کیهان: ظهر روز جمعه تصادف یک دستگاه ایسوزو با کامیون در محور تفت- دهشیر مصدومیت 2 نفر را رقم زد.
علت این حادثه خواب آلودگی و بی‌احتیاطی راننده ایسوزو اعلام شد.

انهدام شبکه مجازی غیراخلاقی
اصفهان- خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت:  کارشناسان پلیس فتای استان در پی رصد فضای مجازی به گروهی در یکی از شبکه‌های اجتماعی موبایلی برخورد کردند که اقدام به انتشار تصاویر و مطالب غیراخلاقی می‌کرد.
سرهنگ جهانگیر کریمی افزود: بلافاصله نسبت به مسدود شدن این گروه اقدام و با یک کار علمی دقیق و بررسی‌های تخصصی وکارشناسی مدیر این گروه که جوانی 19 ساله بود شناسایی و دستگیر و همراه پرونده تشکیل شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

دستگیری شکارچیان متخلف
ساری- خبرنگار کیهان:‌ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان نوشهر دو متخلف شکار را که بوسیله تور اقدام به زنده‌گیری پرندگان می‌کردند دستگیر ساختند.
سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان نوشهر گفت: 2 متخلف شکار که بوسیله تور اقدام به زنده‌گیری 6 قطعه سهره کرده بودند، دستگیر و جهت رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.
کامبیز محسن سلطانی افزود: پرندگان نیز پس از اطمینان کامل از سلامت، در طبیعت رهاسازی شدند.

اعدام 4 شرور در رشت
رشت - خبرنگار کیهان: متهمان به اسامی «س.ق» 50 ساله به اتهام حمل یک کیلوگرم هروئین و 600 گرم شیشه، «م.ف» 35 ساله به اتهام فروش 741 گرم کراک و «الف.الف» 24 ساله به اتهام نگهداری 500 گرم هروئین و 250 گرم شیشه توسط دادگاه انقلاب اسلامی رشت به اعدام محکوم شدند.
همچنین فردی 27 ساله به هویت «ح.ر» ساکن تاکستان به اتهام زنای به عنف به اعدام محکوم شد.
حکم اعدام این افراد پس از انجام تشریفات قانونی و تایید دادستانی کل کشور و موافقت قوه قضائیه در زندان مرکزی شهر رشت به اجرا درآمد.

بازداشت 3 شکارچی متخلف
ارومیه - فارس: رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست تکاب گفت: ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست تکاب هنگام گشت و کنترل زیستگاه‌های خاکی تکاب با چند شکارچی متخلف برخورد و اقدام به دستگیری آنان کردند.
محمدرضا صادقیان افزود:  در این راستا 3 شکارچی کبک وحشی هنگام شکار دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
وی ادامه داد: از شکارچیان متخلف 3 قبضه سلاح ساچمه‌زنی، 52 عدد فشنگ و همچنین لاشه یک قطعه کبک کشف و ضبط شد.

جریمه میلیاردی قاچاقچی
زنجان- فارس: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: چند پرونده قاچاق در زنجان بررسی و رسیدگی شده است.
مرتضی حضرتی افزود: در این راستا ضمن کشف و ضبط مقادیر زیادی انواع البسه خارجی در شهرستان زنجان، با تأیید قاچاق بودن محموله، طبق رأی صادره از سوی شعبه ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اداره کل تعزیزات حکومتی استان، عامل قاچاق علاوه بر ضبط کالاهای مکشوفه و پرداخت یک میلیارد و 500 میلیون ریال  جریمه نقدی محکوم شده به نفع دولت محکوم شد.

انهدام باند قاچاق سلاح
کرمان - فارس:  به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از انهدام یک باند قاچاق سلاح،  مهمات و مشروبات الکلی  در کرمان توسط سربازان گمنان امام زمان(عج) خبر داد.دادخدا سالاری گفت: با پیگیری‌های مستمر اطلاعاتی یکی از باندهای فعال قاچاق سلاح و مهمات در حوزه شهر کرمان شناسایی و طی یک عملیات هماهنگ چهار نفر از اعضای این باند دستگیر شدند.
وی ادامه داد: در این عملیات 29 قبضه انواع سلاح، تعدادی تجهیزات نظامی، 271 فشنگ، 120 لیتر مشروبات الکلی و سه دستگاه خودرو توقیف شده است.

توقیف خودرو با محموله قاچاق
ارومیه - فارس: فرمانده انتظامی شهرستان ارومیه گفت: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید کلانتری ارومیه در حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی نیسان مشکوک و اقدام به توقیف آن کردند.
حسن صمدپور افزود: در بازرسی از این خودرو 31 طاقه پارچه خارجی قاچاق به ارزش تقریبی 300 میلیون ریال کشف شد.
وی ادامه داد: در همین ارتباط یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

پلمب کارگاه تولید لواشک
غرب استان تهران - فارس: جانشین فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران از کشف دو تن مواد اولیه غیربهداشتی تولید لواشک در ملارد خبر داد.
افضل گلزاری افزود: با به دست آمدن گزارش‌هایی درخصوص دپوی انبوه آلوچه‌های غیربهداشتی در منزلی در یوسف‌آباد ملارد به منظور تولید لواشک، رسیدگی به این موضوع در دستور کار مأموران کلانتری 15 قرار گرفت.وی افزود: با آغاز تحقیقات پلیس، محل دپوی آلوچه‌های غیربهداشتی شناسایی و در بازرسی از محل، دو تن مواد اولیه غیربهداشتی تولید لواشک به همراه لوازم تولید آن کشف شد.گلزاری در پایان متذکر شد: با مهر و موم کارگاه تولید لواشک، دو متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.