kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۷۰۰
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳

گروه مسلح «فدائيان نمر» در عربستان اعلام موجودیت کرد

گروه مسلح «فدائیان نمر» با اعلام موجودیت در شرق عربستان و در واکنش به اعدام رهبر شیعیان این کشور اعلام کرد، رژیم منحوس آل‌سعود را به آتش خواهد کشید.


به گزارش فارس ، گروه «فدائیان نمر» در پی اعدام «آیت‌الله نمر باقر النمر» رهبر شیعیان عربستان اعلام کرد که آل سعود منحوس را به آتش خواهد کشید.  «فدائیان نمر» گروهی مسلح در عربستان شامل سیصد نظامی آموزش دیده است که تحت تعقیب دستگاه امنیتی سعودی قرار دارد. این گروه هرچند پیش از این نیز فعال بود اما دیروز به صورت رسمی اعلام موجودیت  و سرنگونی آل سعود را هدف اصلی خود اعلام کرد.
بیشتر اعضای این گروه تحت تعقیب دستگاه امنیتی و نظامی رژیم آل سعود قرار دارند و احکام حبس یا اعدام برخی از آنها صادر شده است.
«فدائیان نمر» چند ماه پیش با صدور بیانیه‌ای تهدید کرده بود که اگر رژیم آل سعود حکم اعدام «آیت‌الله نمر» را اجرا کند، آتش خشم این گروه ظرف 2 ساعت در شرق عربستان شعله خواهد کشید و زبانه‌های آن به دیگر شهرهای این کشور می‌رسد. هم اکنون شرق عربستان به صحنه اعتراض و راهپیمایی برای سرنگونی آل سعود تبدیل شده است.
دیروز در مناطق شرق عربستان معترضان یک اتوبوس را در اعتراض به اعدام «نمر» به آتش کشیدند. هزاران نیروی امنیتی در شرق عربستان مستقر شده‌اند و در حال سرکوب معترضان هستند.
ساختمان‌های دولتی،‌ اداری، نظامی در این مناطق نیز کاملاً تخلیه شده است. سعودی‌ها به شدت تحت فشار افکار عمومی و اعتراض‌های داخلی این کشور قرار دارند.