kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۶۹۸
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳

تشییع پیکر 17 شهید انتفاضه قدس در الخلیل

هزاران فلسطینی پیکر ۱۷ شهیدی که در جریان انتفاضه قدس توسط نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده‌اند را، تشییع کردند و فریاد زدند انتقام شهدا را خواهند گرفت.


شهر «الخلیل» واقع در جنوب کرانه باختری روز شنبه شاهد تشییع باشکوه 17 شهید انتفاضه سوم بود. پیکر 14 تن از این شهدا از بیمارستان «الاهلی» در «الخلیل» به سمت مزار شهدا در این شهر تشییع و در آنجا به خاک سپرده شد و علاوه بر آن پیکر 3 شهید دیگر نیز در روستاهای خارج شهر تشییع شد.
به گزارش تسنیم، شرکت کنندگان در مراسم تشییع پیکر این شهدا شعارهایی مبنی بر «وحدت ملی» و «استمرار انتفاضه» سر داده و فریاد زدند، انتقام شهدا را از اشغالگران خواهند گرفت. ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه پیکرهای 23 شهید انتفاضه قدس را به خانواده‌های آنها تحویل داد.
خبر دیگر از فلسطین اینکه، با وجود گذشت سه روز از عملیات تیراندازی در تل آویو که در جریان آن 2 صهیونیست کشته و 10 نفر زخمی شدند، نیروهای اشغالگر هنوز نتوانسته‌اند مجری این عملیات را دستگیر کنند. براساس گزارش‌ها یکی از  دو صهیونیست کشته شده مسئول عملیات برون مرزی موساد بوده است.
انتفاضه قدس و خروش مردمی فلسطینیان علیه جنایات رژیم صهیونیستی از اول اکتبر(9مهر ماه) گذشته با اجرای عملیات شهادت طلبانه یک نوجوان فلسطینی به‌نام «مهند شفیق حلبی» (19ساله) در قدس اشغالی که به هلاکت 2 صهیونیست و شهادت این جوان فلسطینی منجر شد، آغاز گردید و اکنون با آغاز سال جدید میلادی این انتفاضه وارد چهارمین ماه شده است.نظامیان صهیونیست از ابتدای انتفاضه قدس تاکنون بیش از 144 فلسطینی را شهید کرده‌اند و علاوه بر آن بیش از 15 هزار فلسطینی نیز در اثر اصابت گلوله جنگی و پلاستیکی زخمی شده و یا در اثر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شده‌اند. این انتفاضه «بی‌سابقه» عنوان شده است.