kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۶۷۱
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
طی 6 روز در سیستان و بلوچستان صورت گرفت

استفاده 421 هزار نفر از خدمات بیمارستان‌های صحرایی سپاه

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور گفت: 421 هزار و 829 بیمار در مدت شش روز استقرار 10 بیمارستان صحرایی در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان از خدمات رایگان بهداشتی درمانی بهره‌مند شدند.


سرتیپ پاسدار محمد مارانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت چهارهزار مورد جراحی و چهار زایمان طبیعی در این بیمارستان‌های صحرایی انجام شده است.
فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور افزود: این بیمارستان‌های صحرایی هفته گذشته در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان از جمله شندل هیرمند، جزینک زهک، لادیز میرجاوه، جالق و سیرکان سراوان، پارود سرباز، دلگان، فنوج و بخش زرآباد کنارک و منطقه چاه دادخدا شهرستان قلعه گنج جنوب استان کرمان به مدت یک هفته به نیازمندان خدمات ارائه کردند.
مارانی بیان کرد: استقرار بیمارستان‌های صحرایی یکی از مأموریت‌های مهم سپاه با هدف ارتقا سطح سلامت بیماران، ارائه خدمات بیشتر پزشکی و درمانی به نیازمندان در مناطق محروم و دور افتاده است.
وی اظهار داشت: حدود یکهزار و 160 پزشک و کادر درمانی از نقاط مختلف کشور در قالب این بیمارستان‌های صحرایی به مردم محروم سیستان‌وبلوچستان و کرمان خدمات‌رسانی
کردند.
وی گفت: تمام بخش‌های تخصصی و فوق‌تخصصی برای ارائه بهترین خدمات به نیازمندان در قالب این بیمارستان‌های صحرایی در این مدت دایر بود.
براساس این گزارش تیم‌های پزشکی و متخصصان مستقر در بیمارستان‌های صحرایی از استان‌های تهران، مشهد، کردستان، تبریز، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و غیره به مدت یک هفته در مناطق یاد شده به بیماران خدمات پزشکی ارائه کردند.
حوزه استحفاظی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه منطقه جنوب شرق کشور مستقر در سیستان و بلوچستان شامل مناطق مختلف این استان، بخشی از استان کرمان از جمله بم، جیرفت، کهنوج، قلعه گنج، نرماشیر و فهرج و بخشی از استان هرمزگان و همچنین جنوب خراسان جنوبی شهرستان نهبندان به شمار می‌رود.