kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۶۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷

صدور مجوز ساخت 34 زائرسرای ارزان قیمت در مشهد

مدیرعامل بنیاد مرکزی زائر امام‌رضا(ع) از صدور مجوز ساخت برای 34 زائرسرای ارزان قیمت در مشهد خبر داد.


سیدحسین عابدی در جریان بازدید اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از پروژه زائرسراهای ارزان قیمت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون مجوز ساخت 34 زائرسرای ارزان قیمت در مشهد صادر شده است اظهار کرد: زمین موردنظر برای ساخت زائرسراهای 24 استان در مشهد نیز تحویل شده که هفت پروژه از این تعداد در مرحله بهره‌برداری است.
عابدی ادامه داد: شهرداری مشهد به تمام حسینیه‌هایی که از طبقات فوقانی خود به عنوان زائرسرا استفاده کنند پروانه رایگان می‌دهد که در این راستا تاکنون برای 49 حسینیه مجوز ساخت داده شده است.
شهردار مشهد نیز در این بازدید گفت: مساحت زائرسراهای استانی درحال احداث در مشهد 20 هکتار می‌باشد که ظرفیت پذیرش 15 هزار نفر روز را دارد.
سید صولت مرتضوی افزود: شورای اسلامی شهر مشهد برای ایجاد زائرسراهای ارزان قیمت استان‌ها مصوبه اهدای زمین و پروانه رایگان و اهدای پروانه رایگان با تراکم مناسب داشته است.
وی اظهار کرد: هدف شهرداری مشهد تأمین 30 هزار نفر شب تخت ارزان قیمت است.
ساخت زائرسراهای ارزان قیمت در مشهد برای استان‌های مختلف کشور از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است که در این راستا زمین‌هایی برای استان‌ها درنظر گرفته شده است.
این زمین‌ها از سوی شهرداری مشهد و سازمان زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی واگذار شده و شهرداری مشهد نیز تعهد کرده است هزینه‌ای برای پروانه ساخت و پایان کار این زائرسراها دریافت نکند.
با ساخت این زائرسراها مسافران هر استان در مشهد از زائرسراهای خود و با قیمت کمتر استفاده خواهند کرد.
مشهد سالانه پذیرای حدود 25 میلیون زائر بارگاه منور حضرت امام‌رضا(ع) است.