kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۶۵۲
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
به منظور مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام می‌شود

اجرای طرح نمونه‌گیری از تانکرهای سوخت‌رسان عراقی در مرز پرویزخان

سرپرست فرمانداری قصرشیرین از اجرای طرح نمونه‌گیری از تانکرهای سوخت رسان عراقی که از مرز رسمی پرویزخان وارد کشور می‌شوند، خبر داد.


مرادعلی تاتار افزود: با توجه به ورود روزانه بیش از 120 تا 130 تانکر حامل فرآورده‌های نفتی از مرز پرویزخان از این کامیون‌ها نمونه‌گیری می‌شود.
وی اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح از هر 20 تانکر سوخت‌رسان عراقی که از مرز رسمی پرویزخانه قصرشیرین وارد کشورمان می‌شوند، یک تانکر نمونه‌برداری می‌شود.
تاتار بیان کرد:‌ پس از نمونه‌گیری که یک فرآیند کوتاه مدت است تانکرها برای جلوگیری از ایجاد ترافیک توقفی نخواهند داشت و بعد از اعلام نتیجه آزمایش ظرف مدت 24 ساعت اگر تانکر سوخت‌رسان حامل قاچاق باشد در هر نقطه‌ای از کشور متوقف خواهد شد.
وی هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از قاچاق سوخت و کوتاه کردن دست سوداگران ذکر کرد و گفت: طرح نمونه‌برداری از تانکرهای سوخت‌رسان عراقی اقدامی مناسب برای نظارت بر عرضه سوخت و جلوگیری از قاچاق آن به خارج از کشور است.
به طور میانگین روزانه 500 دستگاه تانکر حامل مواد سوختی از اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین وارد کشور می‌شود.