kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۶۵۱
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲

آلمانی‌ها در چهارمحال و بختیاری نیروگاه بادی می‌سازند

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مشاور استاندار چهارمحال‌وبختیاری در امور اجرایی و سرمایه‌گذاری از ساخت نیروگاه بادی در روستای شوراب کبیر شهرستان سامان توسط سرمایه‌گذاران آلمانی خبر داد.


ملک‌محمد قربانپور اظهار داشت: سرمایه‌گذاران آلمانی علاوه بر نیروگاه بادی در تولید فتوسل و سلول‌های خورشیدی نیز در استان مشارکت می‌کنند.
به گفته وی، شرایط و زیرساخت‌های لازم برای تولید سلول خورشیدی و نیروگاه بادی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد و مذاکرات برای آغاز به کار شرکت آلمانی در استان در حال اقدام است و پیش‌بینی می‌شود اواخر ژانویه (بهمن ماه) این طرح پس از توافق رسمی و بسته شدن قرارداد، آغاز شود.
مشاور استاندار چهارمحال و بختیاری در امور اجرایی و سرمایه‌گذاری گفت: فاز اول این طرح تولید 10 مگاوات برق است و شرکت آلمانی مجوز تولید 100 مگاوات برق را در استان دریافت کرده است. قربانپور ادامه داد: چهارمحال و بختیاری ظرفیت تولید دو هزار مگاوات برق از طریق نیروگاه بادی را دارد.
به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود سرمایه‌گذاران آلمانی در این طرح به ازای هر مگاوات تولید برق، 1/2 تا 1/5 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند.
روستای شوراب کبیر از توابع شهرستان سامان و در حدود 25 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است و از مناطق بادگیر استان است.