kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۷۰۵
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶
پس از ثبت‌نام در انتخابات خبرگان

روحانی: در سایه ولایت می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم

در پنجمین روز از ثبت‌نام مجلس خبرگان شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله مصباح یزدی، هاشمی رفسنجانی و روحانی نام‌نویسی کردند.


در پنجمین روز از ثبت‌نام مجلس خبرگان شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله مصباح یزدی، هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی اعلام حضور کردند و  بر اساس آخرین آمار نیز تا کنون ۲۸۰۲ نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۳۵۰ نفر در انتخابات خبرگان ثبت‌نام کرده اند.
حسن روحانی، رئیس جمهور و عضو کنونی مجلس خبرگان پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران گفت: ما اولین کشوری بودیم که مردمسالاری دینی را در منطقه پیاده و نظام اسلامی را تاسیس کردیم.
رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری مهمترین ستون این نظام یعنی رهبری معظم نظام را انتخاب می‌کند گفت: امروز اگر اتحاد، انسجام و هماهنگی در کشور وجود دارد و اینکه می‌توانیم از مشکلات متعدد عبور کنیم، در سایه ولایت فقیه و شخص ولی‌فقیه(مدظله العالی) است.
هاشمی رفسنجانی نیز بعد از ظهر دیروز با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات خبرگان ثبت‌نام کرد.
 وی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مجلس خبرگان محور و اساس و ستون خیمه انقلاب اسلامی است، گفت: بحمدالله تا به حال مجلس خبرگان و در دوره‌های گذشته ادای وظیفه کرده و مناسب‌ترین فرد بعد از حضرت امام را انتخاب کرد و هنوز بحمدالله ایشان کار خود را با شادابی و طراوت و احساس مسئولیت انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه ما در شرایط فعلی از امنیت خوبی برخورداریم، افزود: از ملت هوشیاری که اجازه ندادند اشرار در این کشور فتنه برپا کنند، باید تشکر کنیم.
هاشمی ادامه داد: همچنین باید از نیروهای امنیتی، نظامی و اطلاعاتی که مقابل تعرض افراد ناباب ایستاده‌اند، تشکر کنیم.
همچنین حجت‌الاسلام قمی نماینده فعلی مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه تهران و عباسعلی اختری از حوزه انتخابیه تهران دیروز درستاد انتخابات کشور حضور یافتند.
مهدی کوچک زاده عضو مجلس نهم نیز برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.
جلال‌ جلالی‌زاده نماینده اسبق مجلس ششم شورای اسلامی دیروز برای حضور در مجلس دهم اعلام آمادگی کرد.
استقبال گسترده داوطلبان
به گزارش ایرنا، حسینعلی امیری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور گفت: خوشبختانه گزارش دریافتی از استان‌ها حاکی از استقبال زیاد داوطلبان برای نام‌نویسی بوده است.
وی ادامه داد: تا‌کنون پنج نفر از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری زن بوده‌اند که از این تعداد سه نفر در تهران و دو نفر در اصفهان نام‌نویسی کردند.
امیری افزود: 129 نفر از بین نام نویسی‌کنندگان مجلس شورای اسلامی خانم هستند که بیشترین فراوانی بین سنین 41 تا 45 و کمترین در بین دارندگان 30 تا 35 سال بوده است.
وی گفت: 59 نفر از داوطلبان خبرگان از تهران، 25 نفر از اصفهان و 22 نفر قم هستند.
قائم مقام وزیر کشور افزود: 298 نفر از داوطلبان مجلس دارای مدرک دکترا بوده، یک هزار و 393 نفر مدرک کارشناسی ارشد داشته و 112 نفر دارای مدرک کارشناسی هستند.
امیری اظهار کرد: داوطلبان برای نام‌نویسی همزمان در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی منع قانونی ندارند.
وی اظهار داشت: کسانی که دارای مدرک کارشناسی باشند در صورتی که شرایط مندرج در قانون را نداشته باشند، رد صلاحیت می‌شوند.
سخنگوی وزارت کشور با بیان این که استقبال بسیار خوبی برای نام‌نویسی از سوی داوطلبان دو انتخابات شاهدیم، گفت: بیشترین فراوانی سنی برای داوطلبان خبرگان رهبری 51 تا 58 سال است.
وی افزود: همچنین از 299 داوطلب انتخابات خبرگان رهبری تعدادی علاوه بر مدرک تحصیلات حوزوی دارای مدرک دانشگاهی هستند که 30نفر مدرک دکترا داشته و 34 نفر نیز دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.
امیری همچنین گفت: 20نفر از داوطلبان مجلس شورای اسلامی دارای مدرک حوزوی، 298 نفر دکترا، یک هزار و 393 نفر مدرک کارشناسی ارشد و 112نفر نیز دارای مدرک کارشناسی هستند.