kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۶۷۱
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
وسایل دفتر کارم را برگرداندند

کفاشیان: حتما در انتخابات فدراسیون فوتبال نامزد می‌شوم(گفت و گو)

رئیس فدراسیون فوتبال در ارتباط با ورود نهادهای مسئول به دفتر و ثبت و ضبط اسناد و مدارک، می‌گوید: آنها طبق وظایف قانونی خود وسایلی را بردند و برگرداندند.


علی کفاشیان در ارتباط با انتخابات فدراسیون فو‌تبا‌ل، ورود نهادهای مسئول به فدراسیون، امضا قرارداد خاکپور، پول‌های بلوکه شده ایران در فیفا و...سخن گفت که گزیده‌ای از صحبت‌های وی در ادامه می‌آید:
* نهادهای مسئول طبق وظایف قانونی وسایل را بردند و برگرداندند و بر‌می‌گردانند. یکسری شبهات ایجاد شده در فو‌تبا‌ل وجود دارد که آنها نیز در راستای وظایف و تعهداتشان عمل کردند.
* کمیته ملی المپیک اعلام کرد که هرگونه حمایتی لازم باشد از تیم ‌ملی امید انجام خواهد داد و مراسم بدرقه نیز دهم دی ماه در این رابطه برگزار خواهد شد. تا پایان بازی‌های قطر برنامه تیم ‌ملی امید اجرایی می‌شود و کمیته ملی المپیک اعلام حمایت کامل کرده است.
* در انتخابات فدراسیون فو‌تبا‌ل هنوز مشخص نیست که چه کسانی کاندیدا می‌شوند و چه کسانی انتخاب خواهند شد. من هم در انتخابات حضور دارم و کاندیدا خواهم شد.
* بخشی از پول‌های بلوکه ما را فیفا به سفارت ایران در سوئیس پرداخت کرد و آنها هم پول را به وزارت امور خارجه انتقال داده‌اند. در این چند ماه بخش‌هایی از این پول استفاده شده است. به‌طور کلی 80 درصد از پول‌های بلوکه شده ایران را دریافت کرده‌ایم که با آن حقوق کارلوس کی‌روش، هزینه اردوی استرالیا و تیم‌های امید را تامین کردیم. این پول حدودا هفت – هشت میلیون دلار بود که فیفا 80 درصد آن را پرداخت کرده است.
* قرارداد محمد خاکپور آماده است و فقط باید آن را امضا کند. البته این قرارداد نکات و اشکالاتی داشته که باید کاشانی آن را با نماینده خاکپور بررسی ‌کند تا مشکلات برطرف شود. ما آماده امضای قرارداد با خاکپور هستیم، همچنین قرارداد کارلوس کی‌روش تا پایان سال میلادی پرداخت شده است.
* کی‌روش از زمان آغاز بازی‌های تیم ‌ امید در قطر مرخصی‌اش پایان می‌رسد. او به همراه تیم ‌امید در قطر خواهد بود و عملکرد بازیکنان را زیر نظر می‌گیرد. سپس از آنجا به پرتغال می‌رود و مجددا به ایران باز می‌گردد.