kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۶۴۱
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹
سخنگوی ارتش یمن خبر داد

300 هدف حساس و نظامی عربستان در تیررس موشک‌های انصارالله

پس از 3 عملیات موفق موشکی سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد، 300 هدف نظامی و تاسیسات حیاتی دیگر عربستان در تیررس موشک‌های انقلابیون قرار دارند.


«شرف غالب لقمان»، سخنگوی ارتش یمن، پس از 3 عملیات دقیق موشکی علیه مراکز نظامی ائتلاف سعودی که به هلاکت بیش از 500 مزدور سعودی منجر شد گفت: «ما 300 هدف نظامی و تاسیسات حیاتی عربستان را جزو اهداف خود قرار داده‌ایم تا آن‌ها را هم بمباران کنیم. این اقدام ما در واکنش به نقض آتش‌بس از سوی عربستان صورت می‌گیرد؛ چراکه مقابله به مثل به گزینه‌ای برای ما تبدیل شده است که پیشتر دوست نداشتیم به آن متوسل شویم.» به گفته وی «ما هنوز بسیاری از سلاح‌ها و تجهیزات جنگی خود را علیه عربستان به کار نگرفته‌ایم. ارتش و کمیته‌های مردمی با توانایی‌های نظامی خود قادر به تغییر معادله جنگ هستند.
از امروز به بعد تنها به دفاع نمی‌پردازیم بلکه حمله از اولویت‌های استراتژیک ما خواهد بود.» ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اخیرا حملات موشکی خود را علیه عربستان افزایش داده‌اند. در سه حمله اخیر، علاوه بر هلاکت بیش از 500 تن از متجاوزان مقادیر قابل توجهی از تجهیزات جنگی این ائتلاف از جمله چندین بالگرد و تانک و... منهدم شدند. این ضربات مهلک کار را به جایی رساند که امارات بسیاری از نظامیان خود را با مزدوران کلمبیایی جابه‌جا کرد.
پایان مذاکرات صلح
از سوی دیگر مذاکرات صلح بین گروه‌های یمنی که از هفته گذشته در سوییس شروع شده بود روز یکشنبه بدون نتیجه «ملموسی» به پایان رسید.
البته «اسماعیل ولد الشیخ»، نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن طی یک کنفرانس خبری مدعی شد این مذاکرات پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است.
«ولد الشیخ» گفت: «مذاکره‌کنندگان درباره انجام چند اقدام اعتمادساز به خصوص آزاد کردن همه اسرا و زندانیان و تشکیل کمیته آتش‌بس به توافق رسیدند.» وی افزود: «توافق بر سر رساندن کمک‌های بشر‌دوستانه به همه مناطق آسیب‌دیده صورت گرفته است.»
 این دیپلمات سازمان ملل تاکید کرد: «نشست بعدی 14 ژانویه(24 دی ماه) خواهد بود و ما تا آن زمان به تلاش‌های خود برای توقف درگیری‌ها و ایجاد آتش‌بس کامل در یمن ادامه خواهیم داد.»
وی با بیان اینکه راهکار بحران یمن سیاسی است و باید حقوق همه مردم یمن حفظ شود، خاطرنشان کرد: «با وجود پیشرفت‌هایی که ایجاد شده این مسئله به تنهایی برای حل کامل بحران کافی نیست.»  دولت مستعفی یمن نیز در پایان این کنفرانس اعلام کرد که آتش‌بس در یمن به مدت هفت روز دیگر تمدید شده است.