kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۶۴۰
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
پس از ترور سمیر قنطار

اسرائیل در وحشت انتقام حزب‌الله /کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی جلسه اضطراری تشکیل داد

در پی شهادت سمیر قنطار آزاده مشهور لبنانی، رژیم صهیونیستی از ترس واکنش حزب‌الله کابینه امنیتی تشکیل داد و همزمان سراسر سرزمین‌های اشغالی در وحشت و نگرانی‌ فرو رفت.

 سرویس خارجی-

با افزایش نگرانی از پاسخ حزب‌الله لبنان به ترور ناجوانمردانه سمیر قنطار خبر می‌رسد کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه داده و سرزمین‌های اشغالی نیز از حالت عادی خارج شده است.
سمیر قنطار از فرماندهان ارشد مقاومت اسلامی لبنان بود که به همراه 9 نفر دیگر از فرماندهان حزب‌الله در روزشنبه و در جریان حمله به یک ساختمان شش طبقه در منطقه جرمانا در جنوب دمشق به شهادت رسید.
وی از طرفداران نظام بشار اسد در سوریه بود و کمک‌های زیادی به مبارزات جریان مقاومت اسلامی در این کشور کرد.
رژیم صهیونیستی دیروز مسئولیت ترور سمیر قنطار و 9 نفر از فرماندهان حزب‌الله لبنان در خاک سوریه را برعهده گرفت.
در همین رابطه کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کردند می‌دانند که حزب‌الله این جنایت تروریستی را بدون پاسخ نمی‌گذارد و فقط زمان و حجم این پاسخ را نمی‌دانند.
«ایال بن ریوین» عضو پارلمان رژیم صهیونیستی ضمن تمجید از اسرائیل به خاطر این ترور تاکید کرد که «تل آویو باید منتظر پاسخ حزب‌الله به ترور قنطار باشد.»
جزئیات ترور منتشر شد
براساس آخرین خبرهایی که منتشر شده حمله موشکی شنبه شب رژیم صهیونیستی با جنگنده‌های اف 15 صورت گرفته و ساختمان محل استقرار سمیر قنطار نیز با 4 تن مواد منفجره و از طریق 4 موشک هوشمند هدف قرار گرفته است.
به گزارش مشرق دو جنگنده اف 15 رژیم صهیونیستی از فاصله دور اقدام به پرتاب موشک‌ها به سمت ساختمان محل استقرار سمیر قنطار کرده‌اند.
این هواپیماها از پایگاه «هستاریم» واقع در جنوب فلسطین اشغالی به پرواز درآمده و مسیر شمالی را طی کرده‌اند. ساعاتی پس از این حمله 5 موشک از جنوب لبنان به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد و نظامیان صهیونیست نیز مناطقی از لبنان را گلوله باران کردند. از جزئیات این حملات گزارشی منتشر نشده است.
انتقام تکان دهنده
عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر مشهور جهان عرب اما در واکنش به ترور سمیر قنطار گفت: «انتقام شهادت این شهید از اسرائیل حتمی و تکان دهنده خواهد بود.»
وی افزود: «اسرائیل بهای گزاف این ماجراجویی حساب نشده خود را پرداخت خواهد کرد و مقامات تل آویو باید منتظر روزهای سخت آینده باشند.»گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس نیز با ابراز تاسف از شهادت سمیر قنطار تاکید کردند که «به خون شهدا وفادار خواهیم ماند.»جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد که شهادت قنطار بدون مجازات نخواهد ماند.کمیته‌های مردمی فلسطین و دیگر گروه‌های فلسطینی هم از شورای امنیت سازمان ملل خواستند تا به این ترور وحشیانه پاسخ دهند.گفتنی است جنبش آزادی بخش فلسطین در واکنش به ترور قنطار 5 موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.
ارتش رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این اقدام پایگاه‌هایی را در داخل اراضی لبنان هدف قرار دادند.
جنگنده‌های صهیونیستی نیز به طور گسترده در حال گشت‌زنی بر فراز آسمان جنوب لبنان هستند. در این فضا، همه به ویژه صهیونیست‌ها منتظرند بدانند پاسخ حزب‌الله لبنان چگونه خواهد بود.
آخرین خبرها از لبنان نیز حاکی است پیکر شهید سمیر قنطار با حضور گسترده مردم و نیروهای مقاومت حزب‌الله و فلسطین در بیروت تشییع شد.