kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۶۳۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷
نشریه فوکوس آلمان بررسی کرد

جنایتکار، خونریز و حسود3 صفت بارز آل‌سعود

یک نشریه آلمانی با بررسی جنایت‌ها و سرکوب‌های وحشیانه در عربستان، سعودی‌ها را حاکمان «مست خون» کشوری نامید که از قضا به جایگاه ایران در منطقه نیز حسادت می‌کنند.


جنایت‌های آل سعود در منطقه و حتی عربستان به حدی رسیده که برخی رسانه‌های غربی نیز نمی‌توانند در این مورد چشم خود را ببندند و به سادگی از کنار آن بگذرند. البته این جنایت‌ها همواره وجود داشته اما نفوذ دلارهای سعودی به اتاق فکر رسانه‌ها مانع طرح انتقاد علیه سعودی‌ها شده است. اما اکنون برخی رسانه‌ها از این مرحله عبور کرده‌اند و آشکار جنایت‌های سعودی‌ها را برملا می‌کنند. به گزارش تسنیم، نشریه آلمانی «فوکوس» در مطلبی با عنوان «پادشاهی تاریکی» به بررسی تغییرات فاجعه بار حکومت آل سعود و تاثیرات آن بر منطقه تحت سلطنت «ملک سلمان» پرداخته است. جنایات سعودی‌ها باعث شده تا این نشریه آلمانی، عربستان را در دوران «ملک سلمان»، «مست خون» بنامد.
در بخشی از این گزارش، به افزایش شدید اعدام‌ها در عربستان تحت پادشاهی «ملک سلمان» پرداخته شده است. بنابراین گزارش،  «برای سعودی‌ها، تروریست‌ها، مخالفان و همجنس‌گرایان فرقی نمی‌کنند. قوه قضائیه عربستان آنچنان مست خون است که در دهه‌های گذشته سابقه نداشته است. 151 نفر از ابتدای سال جاری در عربستان اعدام شده‌اند، بیش از 50 حکم اعدام نیز در هفته‌های آینده انجام خواهد شد.»
نشریه «فوکوس» با حالتی تمسخرآمیز ادامه داد: «عربستان نه تنها نفت بلکه یک ایدئولوژی بسیار خطرناک را صادر می‌کند، عربستان ترور را پرورش داده و به اختلافات بین شیعه و سنی دامن می‌زند. از نظر ایدئولوژیک مدت‌های طولانی داعش را حمایت کرده است، چندین دهه است که کارهای تبلیغاتی این رژیم در دنیا زمینه برای افراط‌گرایی مسلمانان جوان را فراهم کرده است. حالا این روح شیطانی از بطری خارج شده و عربستان هم قادر نیست جلوی آن را بگیرد.  این نشریه در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از روشنفکران و فعالان حقوق بشر در عربستان از ترس وحشیگری‌های دولت، خاموش شده‌اند نوشت: «عربستان به سرزمین ترس تبدیل شده است.»
«فوکوس» در پایان نتیجه گرفت: «دشمنی قدیمی بین ایران و عربستان، دو قدرت بزرگ منطقه‌ای بعد از اینکه آمریکا و اروپا با ایران توافق هسته‌ای منعقد کرده و این کشور را به مذاکرات درباره آینده سوریه وارد کردند، تشدید شد. عربستان نگران موقعیت خود به عنوان شریک برتر غرب است. در محافل اطلاعاتی اروپایی از حسادت عربستان به ایران سخن به میان می‌آید که همچنین در سیاست عربستان در قبال سوریه نیز نمایان شده است. ریاض می‌خواهد به هر قیمتی شده سوریه را از حوزه نفوذ ایران خارج کند.»