kayhan.ir

کد خبر: ۶۲۱۰۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱

برگزاری همایش منطقه‌ای اعضای ستاد انتخابات در تهران

همایش منطقه‌ای اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران استانهای تهران، البرز، قم و سمنان صبح یکشنبه با حضور محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور در مجموعه فرهنگی و ورزشی ملاصدرای پایتخت آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا در این همایش حاج علی اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و سیدحسین هاشمی استاندار تهران و فرمانداران و مسئولان برگزاری انتخابات استان‌های یاد شده حضور دارند و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات آتی انجام خواهد شد.
سید شهاب الدین چاوشی معاون سیاسی استاندار در خصوص اهداف برگزاری این همایش گفت: معاونان سیاسی استانداری‌ها و روسای ستادهای انتخاباتی و فرمانداران و بخشداران این چهار استان به عنوان مجریان انتخابات در این گردهمایی دو روزه با قانون انتخابات و تازه‌ترین اصلاحات آن آشنا خواهند شد.
وی افزود: پس از آیین افتتاحیه این همایش، کارگاه‌های آموزشی با محوریت آشنایی مجریان انتخابات با قانون انتخابات و اصلاحات آن، اجرای مقررات انتخابات، نحوه تامین و هزینه کرد اعتبارات مرتبط با برگزاری انتخابات و سایر موضوعات فنی و تخصصی مرتبط با این مهم آغاز می‌شود.
چاوشی با اشاره به اینکه معاونان وزیر کشور به عنوان اعضای اصلی کمیته‌های ستاد مرکزی انتخابات ریاست این کارگاه‌های آموزشی را بر عهده خواهند داشت خاطرنشان کرد: در این کارگاه‌ها موضوعات کاربردی اجرای هرچه بهتر انتخابات از سوی معاونان وزیر کشور برای مجریان انتخاباتی تشریح می‌شود. این همایش 2 روزه بوده و قرار است آخرین وضعیت برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری در این همایش مورد بررسی قرار گیرد.