kayhan.ir

کد خبر: ۶۲۰۶۰
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰
داشتن 3 اوتی برای وزنه‌برداری خوب نیست

رضازاده:‌ دوست داشتم یک ایرانی رکوردهایم را بشکند

رئیس پیشین فدراسیون وزنه‌برداری گفت: دوست داشتم یک ایرانی رکوردهایم را بشکند و امیدوارم در المپیک بتوانیم رکورد جهان و مدال طلای فوق‌سنگین را پس بگیریم.

حسین رضازاده درباره شکسته شدن رکورد دوضرب و مجموع دسته فوق سنگین جهان که در اختیار او بود،اظهار داشت: روسیه همیشه دوست داشت که مدال و رکورد دسته فوق سنگین را از آن خود کند و زمانی که من در المپیک سیدنی پس از 40 سال توانستم رکورد مجموع جهان را از روس‌ها بگیرم آنها می‌خواستند که دوباره آن را به دست بگیرند. دوست داشتم که یک ایرانی رکورد مرا بشکند و افتخار می‌کنم که 15 سال رکورد جهان به نام ایران ثبت شده بود اما وزنه‌بردار روس در مسابقات جهانی 2014 نشان داد که وزنه‌بردار خوبی است و سن مناسبی هم دارد بنابراین تمرین کرده بود و توانست رکورد من را امسال بشکند.
او ادامه داد: امیدوارم در المپیک یا مسابقات دیگر وزنه‌برداران ما بتوانند همانطور که من در المپیک سیدنی رکورد جهان را از روس‌ها گرفتم آنها نیز بتوانند رکورد و مدال طلای دسته فوق سنگین را دوباره از روس‌ها پس بگیرند و به نام ایران به ثبت برسانند. رضازاده با اشاره به نتایج ضعیف تیم ملی وزنه‌برداری در مسابقات جهانی آمریکا تصریح کرد: انتظار نداشتیم که تیم ملی مدال‌های بیشتری بگیرد اما این انتظار هم وجود نداشت وزنه‌برداران اوت شوند. البته وزنه‌برداری رشته‌ای رکوردی است و همه کشورها کار می‌کنند و هیچ‌کسی عقب نمانده است. در فدراسیون هم باید به فکر تمرین، مسابقات و افزایش رکوردها باشند.
رضازاده با اشاره به اوت شدن سه وزنه‌بردار در مسابقات جهانی آمریکا گفت: وزنه‌بردارانی که از ایران در مسابقات جهانی شرکت کرده بودند به جز علی هاشمی همه از عنوان‌دارهای آسیا، جهان و المپیک بودند. داشتن سه چهار وزنه‌بردار اوتی اتفاق خیلی خوبی برای ایران نیست و باید فدراسیون به دنبال علت این موضوع باشد و همچنین برای المپیک نیز فکر اساسی کنند.