kayhan.ir

کد خبر: ۶۲۰۵۲
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶

حوادث کوتاه از کشور

    تصادفات جاده‌ای در قم
قم- ایسنا: معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: عصر روز شنبه در 2 تصادف جداگانه در محور قدیم اصفهان- قم 2 تن جان باختند و یک نفر مجروح شد.
مهدی فراهانی افزود: عصر روز شنبه واژگونی خودرو سمند در محور نیزار موجب مصدومیت 3 تن شد.
وی ادامه داد: در تصادف دیگری در محور قدیم اصفهان- قم برخورد 2 دستگاه پراید 4 مصدوم برجای گذاشت.
2 قربانی سانحه رانندگی
یاسوج- ایرنا: در اثر سانحه رانندگی و برخورد خودرو پژو با یک  خودرو سواری سوزوکی در جاده یاسوج- اصفهان 2 نفر جان باختند و 2 نفر نیز مجروح و به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل شدند.
فرمانده پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: این سانحه صبح روز یکشنبه در منطقه سرنجل کل شهرستان دنا رخ داد.
سرهنگ منوچهر سیاهپور افزود: علت این سانحه انحراف به چپ خودرو سواری سوزوکی و برخورد با خودرو پژو 405 بوده است.
مرد میانسال زیر آوار ماند
بابل- خبرنگار کیهان: ریزش دیوار مسجد در حال ساخت بر روی مرد 55 ساله در روستای گنج افروز بابل مرگ وی را رقم زد.
وی در محل حادثه درگذشت.
اعدام 2 قاچاقچی
رشت- خبرنگار کیهان: 2 مجرم به هویت (الف.ظ) 31 ساله و (الف.ر) 30 ساله دارای سوابق متعدد کیفری به ترتیب به اتهام خرید و نگهداری 650 گرم مواد مخدر از نوع شیشه و 813 گرم مواد مخدر از نوع هروئین توسط دادگاه انقلاب اسلامی استان گیلان به اعدام محکوم شدند. حکم اعدام این قاچاقچیان پس از تشریفات قانونی و تأیید دادستانی کل کشور و موافقت رئیس قوه قضائیه در زندان مرکزی شهر رشت به اجرا درآمد.
مجتبی جیک‌جیک در دام پلیس
ساری- خبرنگار کیهان: سرهنگ ولی‌الله گنجیان مقدم گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تردد شرور تحت تعقیب قضایی باهویت «م-ر» معروف به «مجتبی جیک‌جیک» که دارای سابقه کیفری و تحت تعقیب مأموران پلیس امنیت عمومی بود توسط مأموران پلیس آگاهی آمل در یک عملیات غافلگیرانه باخودرو دستگیر شد.
فرمانده انتظامی آمل افزود: متهم پس از دستگیری برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی و با قرار صادره روانه زندان شد.
دستگیری سارقان مسلح
شیراز- فارس: فرمانده انتظامی فارس از شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان مسلح در شیراز که اقدام به سرقت از باغ و منزل می‌کردند، خبر داد.
سرتیپ احمد علی گودرزی با اشاره به دستگیری یک مالخر که موتورسیکلت مسروقه را از سارقان خریداری کرده بود، گفت: تحقیقات از اعضای این باند سارق مسلح برای کشف سرقت‌های احتمالی دیگر ادامه دارد.
دستگیری شکارچیان غیرمجاز
ساری- خبرنگار کیهان: مأموران اداره حفاظت محیط زیست ساری 2 شکارچی غیرمجاز را در مناطق تحت کنترل این شهرستان به همراه آلات و ادوات شکار از جمله سه قبضه اسلحه ساچمه‌زنی به همراه یک قطعه پرنده ابیا و تعدادی فشنگ دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کردند.
همچنین مأموران اداره حفاظت محیط زیست گلوگاه 2 شکارچی غیرمجاز را در مناطق تحت کنترل این شهرستان به همراه آلات و ادوات شکار از جمله دو قبضه اسلحه ساچمه‌زنی دو لول و تک لول، یک قطعه کبک و 4 قطعه مرغابی دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کردند.
توقیف محموله 2 میلیاردی قاچاق
سمنان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: مأموران ایستگاه بازرسی شهید نوری شاهرود هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو سمند مشکوک شده و دستور ایست دادند.
سرهنگ روح‌الامین قاسمی افزود: در بازرسی از خودرو 790 دستگاه تلفن همراه قاچاق کشف و ضبط شد و متهمان در اختیار مراجع قضایی قرار داده شدند.
کشف 388 کیلو مواد مخدر
شیراز- ایرنا: فرمانده انتظامی فارس گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان مطلع شدند قاچاقچیان قصد دارند مقادیری مواد مخدر را با استفاده از یک دستگاه کامیون تانکردار به شیراز انتقال دهند.
سرتیپ دوم احمدعلی گودرزی افزود: این موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت و در حوالی شهر زرقان شیراز، خودرو مورد نظر متوقف شد و در بازرسی از آن 275 کیلوگرم تریاک که در تانکر خودرو جاسازی شده بود، کشف و راننده این وسیله نقلیه نیز دستگیر شد.
وی ادامه داد: در یک عملیات دیگر، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان فیروزآباد در بازرسی از یک دستگاه وانت پیکان که در منزلی در یکی از روستاهای این شهرستان قرار داشت، 56 کیلو و 200 گرم حشیش کشف و در ارتباط با این مواد سه نفر متهم را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: همچنین ماموران پاسگاه درز و سایبان لارستان با توقیف یک دستگاه خودرو وانت پیکان، 47 کیلوگرم تریاک و ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان مهر در بازرسی از یک دستگاه خودرو پژو 405 در جاده مهر- عسلویه 10 کیلوگرم تریاک کشف کردند و در این دو عملیات، 3 نفر متهم دستگیر شدند.
جاسازی کراک در کفش زنانه
یزد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان اردکان گفت: مسافر اتوبوس «زاهدان- تهران» که 510 گرم «کراک» را در کفش‌های خود جاسازی کرده بود توسط ماموران پلیس شهرستان «اردکان» دستگیر شد.
سرهنگ سیدرضا صادقیان افزود: متهم دستگیر شده که یک زن 40 ساله است این مواد مخدر را داخل کفش‌های خود جاسازی کرده و قصد انتقال به «تهران» را داشت که ماموران پلیس ایستگاه بازرسی اردکان به حالات و رفتار وی مشکوک شده و در بازرسی انجام شده، 510 گرم کراک را از داخل کفش‌های وی کشف کردند.
قاچاق 6 دکل جرثقیل
یزد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی یزد از کشف 6 دستگاه «دکل جرثقیل» قاچاق به ارزش 20 میلیارد ریال توسط ماموران ایستگاه بازرسی شهید مدنی این استان، خبر داد.
سرتیپ ایرج کاکاوند گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید مدنی جمعه گذشته هنگام انجام وظایف ذاتی و کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی استان یزد، دو دستگاه تریلی کشنده «ماک» را که با محموله «دکل جرثقیل» در حال حرکت بودند، جهت بررسی مدارک، متوقف کردند.
وی افزود: با بررسی ماموران پلیس، مشخص شد محموله این تریلی‌ها قاچاق و فاقد مجوز گمرکی است و به همین دلیل خودروها به پارکینگ پلیس، منتقل شد.
توقیف بی‌ام‌و
اصفهان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: تیم کنترل سرعت پلیس راه اصفهان- تهران حین کنترل خودروهای عبوری در آزادراه امیرکبیر متوجه شدند یک دستگاه سواری بی‌ام‌و ایکس3 با سرعت زیادی در حال حرکت است.
سرهنگ رضا رضایی با اشاره به اینکه 218 کیلومتر سرعت توسط دوربین‌های کنترل سرعت برای این خودرو ثبت شده اظهار داشت: این خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل شد.
سارق حرفه‌ای به دام افتاد
* رئیس پلیس آگاهی اصفهان گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از داخل خودرو در محدوده غرب شهر اصفهان رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی قرار گرفت.سرهنگ ستار خسروی افزود: در این خصوص تیمی از کارآگاهان، مسئول رسیدگی به این پرونده شده و با راه‌اندازی گشت‌های محسوس و نامحسوس و انجام یکسری تحقیقات تخصصی سارق را شناسایی و دستگیر کردند.وی ادامه داد: این سارق حرفه‌ای در بازجویی‌های پلیس به 48 فقره سرقت لوازم داخل خودرو اعتراف کرد.