kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۲۰۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷

باغ‌های لیموترش هرمزگان احیا می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از اختصاص 26 میلیارد تومان اعتبار برای احیای باغ‌های لیموترش استان خبر داد.


ناصری حیدری‌پوری در نشستی با حضور مسئولان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: در سفر اخیر محمدباقر نوبخت معاون ریاست جمهوری به استان، طرح مبارزه با بیماری جاروی جادوگر و احیای 13هزار هکتار باغ‌های امحا شده لیموترش با اعتبار 26 میلیارد تومان به معاون ریاست‌جمهوری پیشنهاد شد که ایشان در خصوص تامین این اعتبارات قول مساعد داد.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود 20 میلیارد تومان این اعتبار را دولت تامین کند و مابقی به صورت مشارکتی، از بهره‌برداران اخذ شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه در سال‌های گذشته میزان تولید لیموترش در هرمزگان 140 هزار تن بود و هم‌اکنون به 30 تا 40 هزار تن رسیده است، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی احیای 13 هزار هکتار باغ‌های امحا شده لیموترش است.
حیدری‌پوری عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال‌جاری 30 هزار نهال لیمو پرشین لایم با هدف ایجاد باغ‌های مادری لیموترش وارد استان می‌شود.
وی اضافه کرد: در باغ‌های مادری لیموترش، عملیات تولید پیوندک بر پایه نارنج برای نهالستان‌های استان امکانپذیر خواهد شد.
حیدری‌پوری با اشاره به اینکه در استان 7 هزار هکتار باغ لیموترش بومی وجود دارد که کانون بیماری جاروی جادوگر هستند، تصریح کرد: برای کنترل بیماری جاروی جادوگر در این باغ‌ها پروژه‌های به باغی، تغذیه و بهداشت باغ‌ها در دستور کار قرار دارد.