kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۱۹۳
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران:

نظام امنیتی اروپا امروز فرو پاشیده است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا در ترسیم نقشه خود در نوسازی سیاسی خاورمیانه شکست خورده و خیال‌ها و آرزوهای باطل آنها را روی زمین دفن و حرکات آنها را نیز متوقف کردیم.


قم- خبرنگار کیهان:

سرتیپ حسین سلامی چهارشنبه شب در مراسم گرامیداشت بیست و دومین سالگرد شهادت سردار شهید مهدی زین‌الدین، سرداران و شش هزار شهید جنگ تحمیلی قم در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) این استان، افزود: دشمن بزرگ ما نتوانست در چهار جنگ از شکست رژیم صهیونیستی جلوگیری کند و امروز کابوس امنیت بیش از هر زمانی صهیونیست‌های غاصب را رنج می‌دهد.
وی گفت: آمریکا روزگاری محور اصلی تحولات در جهان اسلام و غرب و شرق آسیا بود ولی امروز به یک بازیگر عادی تبدیل شده و از آن شکوه ظاهری دیگر خبری نیست، ولی ایران اسلامی به‌عنوان تهیه‌کننده معادله‌های سیاسی و منطقه‌ای ابتکار عمل را در اختیار دارد.
وی ادامه داد: امروز هزینه ماندن آمریکایی‌ها را در منطقه بالا برده‌ایم، این کشور دنبال هویت‌سازی در جهان اسلام، تحمیل و حاکم کردن ارزش‌های غربی و آمریکایی در کشورهای اسلامی بود، ولی عکس خواسته‌های آنها اتفاق افتاد.
سلامی با اشاره به تقویت رشد اسلام‌گرایی و بیداری اسلامی گفت: تا چند سال پیش خبری از انصارالله در منطقه نبود که در کنار دریای سرخ آمریکا و هم‌پیمانانش را زمین‌گیر کند، ولی امروز با برافراشتن پرچم اسلام و اهل بیت(ع) از اسلام در برابر غرب دفاع می‌کنند.
وی افزود: تا چندین سال پیش، در عراق یک قدرت قوی نبود که در برابر تکفیری‌ها و سیاست‌های آمریکایی مقابله کند ولی امروز نیروی مردمی در عراق حتی قوی‌تر از نیروهای نظامی در حال مبارزه با تکفیر و سیاست‌های غربی هستند.
سلامی اظهار داشت: در شرایط کنونی در سوریه گروه‌هایی شکل گرفته‌اند که بر منطق انقلاب عمل می‌کنند و انقلاب اسلامی شرق خاورمیانه را به باب‌المندب متصل کرده است، اینها نشانه‌های مجسم نصرت الهی است.
وی یادآور شد: امروز نظام امنیتی اروپا فرو پاشیده است وقتی امروز اروپا در شوک امنیتی فرود می‌رود یعنی بازگشت مکر به خود آنها.
سلامی گفت: وقتی غربی‌ها، تروریست‌ها را تقویت می‌کردند، باید به این فکر می‌افتادند که این جریان سیال و جوشان، روزی دروازه‌های سرزمین آنها را خواهد گشود و در سرزمین آنها ناامنی ایجاد خواهد کرد.
سلامی یادآور شد: وقتی رهبر معظم انقلاب بعد از توافق هسته‌ای، به ما هشدار می‌دهند که از مکر و نفوذ این قدرت‌ها غافل نشویم به دلیل ماهیت شوم و سابقه فتنه‌گری آنهاست، در برابر آنها باید قدرتمند بود و ایستاد.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز ما قدرتمند هستیم ولی نه به خاطر سخت‌افزار، موشک‌ها، شناورها، توپ و تانک‌ها، بلکه به خاطر توسعه ظرفیت‌هایی که انقلاب در جهان اسلام به دلیل مکمل‌های دفاعی انقلاب ایجاد کرده است.
وی با اشاره به نقش رهبر معظم انقلاب در مدیریت تحولات گفت: ایشان در پیچیده‌ترین شرایط جهان امروز، برای کشور ما منزلت و شخصیت شایسته به همراه آورده است.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید زین‌الدین اسطوره صبر و شکیبایی در سخت‌ترین و خطرناک‌ترین صحنه‌های نبرد بود و صبر ایمانی و انقلابی خویش را همیشه حفظ می‌کرد.
وی گفت: شهید زین‌الدین سردار دلها و فرمانده قلب‌ها بود و خضوع و تواضع، از او چهره‌ای جذاب و دلنشین ساخته و مانند همه رزمندگان زندگی می‌کرد و در صحنه‌های سخت نزدیک‌ترین انسان به میدان خطر بود، فرمانده‌ای نبود که پشت صحنه جنگ بنشیند و نیروهای خود را به سمت خط مقدم بفرستد.