kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۱۹۲
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷
رئیس مجلس شورای اسلامی:

غربی‌ها بدون تعامل با ایران نمی‌توانند در منطقه فعالیت کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: غربی‌ها هیچگاه نمی‌توانند به فکر براندازی ایران باشند و اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که بدون حضور ایران نمی‌توانند بسیاری از مشکلات منطقه را حل کنند.


قم- خبرنگار کیهان:

علی لاریجانی پنج‌شنبه در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان قم در این شهر با اشاره به اینکه بدون تعامل منطقه‌ای با ایران غربی‌ها نمی‌توانند در منطقه فعالیت کنند، گفت: امروز غربی‌ها دیگر نمی‌توانند رفتار و منش گذشته را با ایران داشته باشند که این به دلیل استراتژی‌هایی است که ایران در پیش گرفته است.
وی تأکید کرد: سیاست‌های ایران امروز در یک پختگی قرار دارد که متأسفانه در حوزه اقتصادی این پختگی را مشاهده نمی‌کنیم. در بررسی دولت‌های مختلف در این چند سال حوزه اقتصادی تنها سه درصد رشد داشته که در این راستا باید حامی تولیدکنندگان برای رشد اقتصادی کشور باشیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نقاط اولویت‌دار کشور مورد توجه رسانه‌ها و فعالان سیاسی باشد، گفت: یکی از مسائل مهم کشور توجه به اولویت‌های کشور و حمایت از آنهاست.
لاریجانی یادآور شد: تحریم‌ها فوایدی برای کشور داشته است که یکی از این فواید توجه به نقاط ضعف کشور در حوزه اقتصادی بوده است.
وی با اشاره به اینکه امروز نیازمند تهیه اسناد و برنامه‌ریزی بلند مدت هستیم، اظهار کرد: توصیه می‌کنم در بخش تولید با علاقه‌مندی فعالیت شود و دولت و مجلس در تلاش برای رفع موانع صادرات کشور است.
وی با اشاره به اینکه فضای کشور در حوزه سیاسی و رسانه‌ای باید حامی دولت و مجلس باشد، گفت: امروز مهم‌ترین مسئله کشور گرفتگی اقتصادی است و امروز باید حامی تولیدکنندگان باشیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه‌های رفع موانع رکود در مجلس و دولت گفت: کشور برای نجات در اقتصاد ملی باید به صادرات توجه جدی داشته باشد.
لاریجانی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب گرایش‌هایی وجود داشت که مانع رفع مشکلات اقتصادی می‌شد اما امروز در دولت و مجلس و در بین رجال همگرایی در این حوزه وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه قوت اقتصادی کشور به گونه‌ای است که باید روی پای خود بایستیم، گفت: بانک‌ها برای کمک به فعالان اقتصادی دست به عصا فعالیت می‌کنند، دولت بسیار فربه شده است، این مانع فعالیت تولیدکنندگان می‌شود، دولت باید کوچک شود و به سیاست‌گذاری بپردازد که این امر سبب می‌شود دیگر موانعی در سر راه تولیدکنندگان قرار نگیرد.
لاریجانی با اشاره به اینکه مشکلات ساختاری یکی دیگر از مشکلات اقتصادی کشور است گفت: بخش خصوصی به طور قطع کمک‌کننده حل این مشکلات خواهد بود، اتاق بازرگانی نیز می‌تواند در این مسیر با گفت‌وگو با دولت این مشکلات را حل کند.
وی گفت: رتبه ما از نظر کسب و کار بالای 100 است و این یک هشدار است. لاریجانی گفت: شرایط تغییر کرده است و بسیاری از رجال سیاسی و صاحب‌نظر در آمریکا و اروپا کتاب و مقاله در مقابله با ایران می‌نوشتند اما امروز تفکر آنها به دلیل پایداری و ثبات ایران تغییر کرده است.
برگزاری سالگرد ارتحال آیت‌الله مرعشی نجفی
با حضور علی لاریجانی  در قم
مراسم بزرگداشت بیست و ششمین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله سیدشهاب‌الدین مرعشی نجفی(ره) با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و اقشار مختلف مردم، در حسینیه آیت‌الله مرعشی  قم برگزار شد.
در این مراسم که رئیس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، مسئولین نظامی و اداری استان حضور داشتند یکی از وعاظ و استادان حوزه علمیه قم در سخنانی به تشریح ابعاد شخصیتی آن عالم ربانی پرداخت.
حجت‌الاسلام سیدعبدالله فاطمی‌نیا با اشاره به کتب و آثار گردآوری شده در کتابخانه آیت‌الله نجفی افزود: کتاب‌های نفیس و گرانسنگی در این کتابخانه نگهداری می‌شود که تفسیر التبیان به قلم شیخ طوسی تنها یکی از آنها است.
وی گفت: آیت‌الله مرعشی ‌نجفی با تاسیس این کتابخانه چراغی پرفروغ در مسیر علم و دانش روشن کرد که امروز این چراغ به همت فرزند ایشان همچنان روشن است.
آیت‌الله سیدشهاب‌الدین مرعشی ‌نجفی متولد سال 1276 هجری شمسی در شهر نجف ‌اشرف بودند و در سال 1369 (هفتم صفر) در قم به دیدار حق شتافت و پیکرش طبق وصیتی که کرده بود در کتابخانه‌اش در نزدیکی حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.