kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۱۷۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

10 قطب تشخیص و درمان سرطان در کشور ایجاد می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 10 قطب تشخیص و درمان سرطان در کشور ایجاد می‌شود.


سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه بازدید از بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک افزود: برای ایجاد این قطب‌های درمانی و تشخیصی 30 هزار میلیارد ریال پروژه تعریف شده است.
وی اضافه کرد: پنج قطب درمانی و تشخیص سرطان تاکنون در استان‌های مختلف تعیین تکلیف شده و بقیه نیز به تدریج در حال تعیین تکلیف شدن است و قرارداد همه آنها تا پایان امسال نهایی می‌شود و قرار است آخرین فناوری‌های تشخیص و درمان در آنها به کار گرفته شود. قاضی‌زاده هاشمی گفت: با عملیاتی شدن این قطب‌ها، بخش مهمی از مشکلات تشخیص و درمان بیماری سرطان در سطح کشور برطرف می‌شود.
وی با بیان اینکه بخش زیادی از سیاست‌های جمعیتی که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است به مدیریت درمان ناباروری باز می‌گردد گفت: اجرایی کردن سیاست‌های حمایتی حوزه ناباروری در کشور دست کم به یکهزار و 800 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی ادامه داد: بسته خدمتی مؤثری در مقوله درمان ناباروری برای بیمارستان‌های حوزه دولتی و کمک به درمان زوج‌های نابارور در بخش خصوصی تدوین شده که زوج‌های متقاضی می‌توانند در قالب آن از یارانه‌های درمانی بهره‌مند شوند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: توافق با سازمان مدیریت برای تأمین اعتبار لازم این طرح صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال با تحقق اعتبار یک هزار میلیارد ریالی این بسته خدمتی اجرایی شود.
وی در پاسخ به اقدامات در دست انجام برای بیماران خاص گفت: تاکنون تنها چهار بیماری در زمره بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در سبد حمایتی دولت هستند و با وجود اینکه باید تمامی خدمات آنها رایگان باشد هنوز برخی از هزینه‌ها را متحمل می‌شوند.
قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: وزارت بهداشت لیست بلندی از بیماری‌های پرهزینه و صعب‌العلاج را در دستور کار دارد که برای مشمول شدن آنها از حمایت‌های درمانی نیاز به همکاری مجلس در تصویب قانون است.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی همچنین در سفر به شاهرود گفت: 300 پلی‌کلینیک تخصصی و فوق تخصصی در کشور در حال احداث است که حداکثر تا بهار سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شوند.